BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Swap z M20 na M30
Autor Wiadomość
Dixi 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-28, 13:04   [E30] Swap z M20 na M30

Moja E30.



Chce mieć dosłownie tak:



Będzie to mój pierwszy "swap" w życiu.

Silnik, chce użyć stare M30 218 konne z rekinów, skrzynię również. Chłodnice mam, wentylator elektryczny z E32 ale gdzie i jaki czujnik ? Następne kwestie to co z wałem? skąd łapy (zależy mi na dobrej jakości) i co z układem wydechowym ? Kolejna ważna kwestia, posiadam "szperę" z bocznym mocowanie, duża głowa (największa), jak wygląda adaptacja tego do E30 ?
Wiem, że dużo jest opisane na e30.de, ale średnio rozumiem ich język no i wolałbym się zdać na wasze doświadczenia. W zasadzie nie boję się tylko "kabli" :lol:
_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
www.e12e28.pl
Ostatnio zmieniony przez Dixi 2010-04-28, 13:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 11:10   

Co do łap to trzeba będzie może zrobić od nowa jakieś bo masz blok ze starego M30 w którym mocowania są inne niż w tych które ludzie wkładają z E34. Pogadaj z Pablo325i on ma takie łapy. Jeżeli chodzi o dyfer to ja bym olał rzeźbienie mocowania i spawanie ewentualnych uchwytów i założył po prostu dużą głowę która spokojnie da radę.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-29, 11:23   

MAJSU A czym się blok różni, wkładają stare silniki do e34 normalnie bez przerabiania, jedyna różnica która jest to że filtr oleju idzie do dołu a nie do góry, i ja bym go zmienił na obudowę od nowej m30
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 11:31   

chemik211 napisał/a:
MAJSU A czym się blok różni, wkładają stare silniki do e34 normalnie bez przerabiania, jedyna różnica która jest to że filtr oleju idzie do dołu a nie do góry, i ja bym go zmienił na obudowę od nowej m30


Dziury w bloku pod łapy są w innym miejscu niż E34/E32
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-29, 11:32   

To jest ciekawe, bo m30b35 z e28 pasuje idealnie do e34,
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 11:40   

chemik211 napisał/a:
To jest ciekawe, bo m30b35 z e28 pasuje idealnie do e34,


Na początku do E34 były wkładane te same bloki co E28 potem się to zmieniło a kiedy to tego już nie wiem.
_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-29, 11:56   

Bloki nie były te same bo miałeś inną średnicę tłoków, łapy silnika były zawsze te same od 87r do końca produkcji 93r więc ktoś coś ładnie kiedyś kręcił widzę, uchwyty pasują zawsze
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
Szajbaa 
Fan Marki


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 12:15   

hmmm wentylator wchodzi za chłodnice we wzmocnienie w e30, czujnik najlepiej kupować chłodnice która będzie miała juz miejsce na czujnik można też wstawić czujnik w termostacie, ja robił bym zbiornik wyrównawczy na podszybiu korzystając z ory przewodów wodnych. Łapy ja robię sobie sam, ale możesz kupić je od użytkowników tego forum, warto sprawdzić jak masz te otwory w bloku. Pewnie trzeba będzie przerobić wybierak od biegów?? wał do zakładu na spawanie plus wyważenie lub dopasować od czego?? ety sety?? nie wiem. duży łącznik pewnie. Szpery daj fote bo nie bardzo rozumiem, ale na pewno rzeźbić w karoserii nie ma co tylko kupić ory do e30 z odpowiednim przełożeniem. Elektryka jak sam mówisz to pestka. czujnik temperatury na jedno pinowy z np m20.
_________________
tel: 506-799-133
gg: 4995986(niewidoczny)
 
 
 
bono20002 
W.G.M.



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Skąd: Mińsk Maz.///Otwock
Wysłany: 2010-04-29, 13:39   Re: [E30] Swap z M20 na M30

Dixi napisał/a:


Silnik, chce użyć stare M30 218 konne z rekinów, skrzynię również. Chłodnice mam, wentylator elektryczny z E32 ale gdzie i jaki czujnik ? Następne kwestie to co z wałem? skąd łapy (zależy mi na dobrej jakości) i co z układem wydechowym ? Kolejna ważna kwestia, posiadam "szperę" z bocznym mocowanie, duża głowa (największa), jak wygląda adaptacja tego do E30 ?
Wiem, że dużo jest opisane na e30.de, ale średnio rozumiem ich język no i wolałbym się zdać na wasze doświadczenia. W zasadzie nie boję się tylko "kabli" :lol:


Wentylator proponuję od e46 , wiecej łopatek itd.
Wał trzeba spawać - chyba ze skrzynie z m10 włożysz to od m20b20 będzie pasować
Łapy - szukaj na forum , np POTEGAT robi
Wydech no cóż, trzeba kombinowac trochę przy kolektorach i ogólnie najlepiej wyspawac sobie cały.

Z czego to szpera?
_________________
Wszystko do e30 504-413-297
 
 
 
POTEGAT 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-04-29, 21:14   

Tak wygląda stary typ m30
http://www.300mm.de/typ1.jpg
A tak nowy
http://www.300mm.de/typ2.jpg
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-29, 21:22   

Dalej twierdze to jest to samo chodzi o to że inaczej jest filtr oleju
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
Dixi 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-29, 21:59   

Więc tak:
Szpere mam ze 3 sztuki ale wszystkie 3,07 duża głowa z mocowaniem bocznym z E24/E28, moim zdaniem po wymianie dekla będzie normalnie pasować.
Chłodnica kupię nową z miejscem na czujnik.
Wentylator mam z E32.
Silnik mam z 83r, 85r i z 86r muszę wybrać najlepszy. Skrzynia obowiązkowo będzie ori z M30.
Zbiornik wyrównawczy chce mieć z boku, jak na fotce wyżej . Generalnie chce mieć tak samo.
Akumulator dam na tył, muszę tylko poszukać odpowiednich rzeczy, kiedyś rozbierałem dieselka także gdzieś mam.
Wydech czy ori kolektory będą pasować ? bo mi się wydaje że chyba nie, więc będę musiał coś kupić/zamówić.
Wał gdzieś tam czytałem, że od diesla, gdzieś tam że od Ety a jeszcze gdzieś że na zamówienie trza dopasować... a moje pytanie brzmi jaka jest w końcu prawda?
Łapy po pierwsze nie wiem od kogo kupić, po 2 zastanawiam się czy może warto to jakoś skonfigurować z wałem ?

Najważniejsza kwestia to taka, by nie było ingerencji w karoserię, samochód nie jest robiony na jakieś zawody itd, itp. W razie co chce móc wrócić do oryginału bez większych stresów. Wymianę silnika chce przeprowadzić w 2 tydzień maja, więc mam jeszcze kilka dni na zebraniu odpowiednich informacji, które na pewno mi pomogą.
_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
www.e12e28.pl
 
 
 
POTEGAT 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-04-30, 07:25   

chemik211 napisał/a:
Dalej twierdze to jest to samo chodzi o to że inaczej jest filtr oleju


Jak to samo niee widzisz różnicy???? to się dobrze przyjrzyj
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 07:30   

- Tak, szpera po wymianie dekla bedzie pasowac
- taka mam chlodnice
http://motoallegro.pl/ite..._wody_nowa.html
Jest wporzo, moze sa nawet tansze na allegro...
- Silnik to najlepiej by bylo ten bez kata bo ma 220KM a nie 211KM, i 10Nm wiecej!!!
Poza tym zobacz sobie w nich stan walka, panewek itd
- Wydech, ori kolektowy pasuja, a chcesz inne?? nic innego chyba nie wymyslisz, tylko portki z tego co wiem moga nie pasowac.
- Wal i łapy, jezeli nie chcesz ingerowac w karoserie/sciane grodziowa to ustawiasz tak silnik zeby byl dopchniety maks do tylu bo i tak sie ledwo miesci. Kupujesz lapy i wal pasujacy do Twojego silnika( stara lub nowa wersja) od kogos kto mial silnik umiejscowiony tak jak chcesz, albo dorabiasz sobie sam lapy i szukasz/dorabiasz wal do siebie.
Ja mam lapy w warszawie do nowej wersji i do tego skrocony wal, kupilem komplet od goscia ktory zmienil M30 na S50.

Ja planuje zrobic nadmuch z el.wentylatora tez na chlodnice oleju, zobaczymy jak to sie tam zrobi...
_________________


gg 3777982
 
 
 
Dixi 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-30, 08:28   

Pablo325i napisał/a:
Ja planuje zrobic nadmuch z el.wentylatora tez na chlodnice oleju, zobaczymy jak to sie tam zrobi...

Moja oczywiście też chłodnicę oleju będzie miała, jak coś wymyślisz z chłodzeniem daj znać :P
_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
www.e12e28.pl
 
 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-30, 08:50   

POTEGAT napisał/a:
chemik211 napisał/a:
Dalej twierdze to jest to samo chodzi o to że inaczej jest filtr oleju


Jak to samo niee widzisz różnicy???? to się dobrze przyjrzyj


Na pewno w tym samym miejscu są mocowania na bloku, a kwestia jest czegoś innego, w innym miejscu jest miarka na olej
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
MAJSU 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 14 Wrz 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 09:42   

chemik211 napisał/a:
Na pewno w tym samym miejscu są mocowania na bloku, a kwestia jest czegoś innego, w innym miejscu jest miarka na olej


Tak, tak kolego najważniejsze to iść w zaparte ! :spoko:



_________________
Nie Umiesz Ustawić Zaworów w Swoim M20/M30 ? Call On Me ! ;)

 
 
chemik211 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Maj 2007
Skąd: KRAKóW
Wysłany: 2010-04-30, 18:22   

Powiem ci że te zdjęcia faktycznie potwierdzają że jestem w błędzie i się przyznaję do błędu, ale teraz moje pytanie jak montowali taki silnik do e34 bez przeróbek???? czyżby łapy od e28 pasowały do e34
_________________
Bandyci Mogą Wszystko

[move]Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen: [/move]
 
 
 
Pablo325i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2007
Skąd: Borken DE / Warszawa
Wysłany: 2010-04-30, 19:24   

nie zasmiecac tematu, skupmy sie na montowaniu silnika w E30 :wink:
Jesli chodzi o swapik do E30 to chyba sa roznice w misce miedzy E34 a E32 i nie wiem ktora lepsza, ale to lepiej jakby sie ktos inny wypowiedzial...
_________________


gg 3777982
 
 
 
POTEGAT 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2008
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-05-01, 06:44   

I to są właśnie minusy forum jest pełno "doradzaczy" znawców tematu co się znają na rzeczy jak mało kto
 
 
Dixi 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-05-02, 10:22   

Pablo325i napisał/a:
nie zasmiecac tematu, skupmy sie na montowaniu silnika w E30 :wink:
Jesli chodzi o swapik do E30 to chyba sa roznice w misce miedzy E34 a E32 i nie wiem ktora lepsza, ale to lepiej jakby sie ktos inny wypowiedzial...

Tak jest różnica, dlatego miskę olejową i pompę oleju zmeiniam na te właśnie z E32/E34, z resztą chyba nawet inaczej nie idzie? Tak czy siak ja zmieniam.

W zasadzie brakuje mi tylko tych cholernych łap, jak się wkurzę to włoże silnik bez łap i zrobię jakieś szablony czy cokolwiek by ktoś mi to ładnie zrobił.

Ps. Jak majówka mija? bo ja już nie ogarniam... :mg:
_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
www.e12e28.pl
 
 
 
KwitoE30 



Dołączył: 08 Wrz 2008
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2011-02-03, 17:46   

Panowie, pytanie do tych co mają went. elektr. włączany z czujnika w chłodnicy, z czego dawaliscie włącznik? przy jakiej temperaturze się on załączał i wyłączał ?
_________________
 
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-16, 16:38   

To jest bardzo dobre pytanie. Ja mam wrzucone z e36 compact ale wentylator włacza sie dopiero przy 3/4 skali... wiec z lekka za późno.
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
pusty 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: kutno, łódź
Wysłany: 2011-06-13, 21:29   

Panowie, ja wczoraj wrzuciłem kpl. m30b35 z e34 do e30 i nie chce odpalić. Nie ma zasilania na przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa ( pompa nie dostaje prądu ) i listwe wtryskową. Macie jakies pomysły?? swap miał byc prosty bez ingerencji we wiązki a tu się okazuje że cos trzeba przerobić. Proszę o pomoc osoby ogarnięte w temacie, które już to przerabiały i wedzą co trzeba zmienic....
pzdr
 
 
Lewy066 



Dołączył: 07 Paź 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-16, 23:27   

czy coś sie dzieje w tym temacie??
Przymierzam sie do swapa z m20 na m30 ...
Na co mam zwracać uwage?? Czy ktoś ma rozpiske które piny trzeba przepiać??
_________________
Bmw e30 325i coupe , BMW 316i kombi m-technic
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16