BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[E30] Delfin 325i M-tech 2 > SWAP M52B28
Autor Wiadomość
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-09-25, 17:29   [E30] Delfin 325i M-tech 2 > SWAP M52B28

Witam. Czas dać znać co nie co o moim aucie, kupiłem je na przełomie sierpnia/września 2010 roku więc trochę się ociągałem z tym :) Wpierw rozkodowany VIN:

Vehicle information:

Type code AA11
Type 325I (EUR)
Dev. series E30
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 2
Engine M20
Cubical capacity 2.5
Power 125
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery ANTHRAZIT STOOF
Prod. date 1989-12-20

Order options:
No. Description
209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
288 LT/ALY WHEELS
314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
335 M TECHNIC SPORTPAKET
339 SATIN CHROME
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
562 MAP READING LIGHT
704 M SPORT SUSPENSION
708 M SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
801 GERMANY VERSION
860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT

Auto kupione z pomocą kolegi żelek.um (wielkie dzięki, jestem bardzo zadowolony). Auto było z gazem, służyło mi przez rok do dojeżdżania na studia w miarę rozsądnej cenie. Planów jest sporo, powoli będę zdradzał co i jak :twisted:

E30 ogólnie w dobrej kondycji blacharskiej, skusiłem się na nie (czego nie ukrywam) dlatego, że była dość dobrze wyposażona. Po krótce m.in:

- full ori m technic II brak tylko sportsitze
- elektryczne szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczny szyber
- podgrzewane zamki i dysze spryskiwacza
- klimatyzacja (przydaje się w lato oj przydaje :mrgreen: )
- ABS
- OBC
- Check Panel
- Szpera 3,73 25% (aktualnie szpera 2,93 25%)
- o dziwo nie ma wspomagania o.O (już dołożone z E36)

Staram się ją doprowadzić do stanu może nie idealnego, ale bardzo dobrego. Wszystkie części eksploatacyjne będą wymieniane na nowe. Poniżej kilka zdjęć auta w dniu zakupu:




















Na lato auto otrzymało gwint JOM.





W między czasie zostało zregenerowane całe zawieszenie (wszystkie części firmy Lemforder/Meyle/Febi):
- wszystkie sworznie przód
- wszystkie tuleje wahacza przód
- kompletne drążki kierownicze z E36
- przednie poduszki amortyzatorów
- wszystkie tuleje tylnej belki i tylnych wahaczy
- łączniki stabilizatorów tył

Wpadł też cały nowy system stopowania auta :D

- Tarcze nacinane i nawiercane Mikody przód i tył
- Klocki EBC Red Stuff na przodzie i Green Stuff na tyle
- Nowe wężyki hamulcowe
- Sportowy płyn hamulcowy MOTUL









Zabrałem się wreszcie za lampy. Wszystkie szkła wymienione na nowe (na zimę powrócą oryginalne HELLA tylko muszę je porządnie zrobić :) )

Dodatkowo udało mi się dorwać oryginalne halogeny ZKW w ładnym stanie, bo moje oba były pęknięte.









Auto dostało nowe kółka a konkretnie Azev A 4x 8.5j











W czerwcu tego roku auto dostało nowe serce:







Wpadło też nowe radyjko Alpine z serii CDA



I takie tam z zaskoczenia..





Jako, że nie cierpię j.niemieckiego zagościła też nowa ramka do OBC po ang. :hyhy:





W sierpniu całe auto poszło do odświeżenia lakieru czy jak kto woli malowania. W wakacje miałem trochę zajęć i dopiero teraz powoli składam auto.

Jednouszny bandyta :D



W między czasie zająłem się podłogą. Po zdjęciu dywanu nie wyglądało to za ciekawie, a to dlatego że ktoś już wcześniej ją zakonserwował ale nieudolnie.

Całość oczyszczona była i pokryta bitexem. Zadnego podkładu, farby nic, czysty bitex..
Dziwne podejście ktoś miał.

Całą podłogę musiałem wyczyścić z tego syfu. Ogólnie kiedyś już były wyspawane newralgiczne punkty podłogi co widać na zdjęciach - TU już ktoś się bardziej do tego przyłożył.

Cała podłoga ma tylko małe ogniska rdzy, wystarczyło lekko podetrzeć nitrem a reszte podszlifować. Ogólnie nie było tragedii:

Tu widać, że ktoś wcześniej coś robił







Pod fotelem nic nietknięte



Od strony kierowcy było lepiej, wystarczyło tylko nitro i papier ścierny



Tutaj całkiem nieźle pognita zaślepka





Na szczęście pod nią nie było praktycznie rdzy



Stara vs. nowa



Czas na konserwację profili zamkniętych woskiem i masa plastyczna do uszczelnienia wszystkich połączeń i zaślepki



I ogarnięta już zaślepka





Ostatnio zakupiłem prawie wszystkie spinki do całego M-Technica. Koszt nie mały bo prawie 350zł..



W między czasie ogarnąłem półkę na czarno bo siwa nie pasowała mi do koncepcji (na dniach będzie też cały dywan farbowany na czarno)





Jutro będzie już skończona cała podłoga więc podeśle zdjęcia.

Zamówione też są już maty GMS do wygłuszenia prawie całej podłogi.
Pozostało pociągnąć instalacje audio i składany będzie środek :)



Walka z RUDĄ finalnie zakończona, pozostało wygłuszyć podłogę i składać środek :)

Nie miało być na pokaz, miało być dobrze zabezpieczone ;)





Ogarnięta zaślepka









Tyle na dziś. Dzień odpoczynku, i jedziem dalej ze składaniem auta :D
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-28, 16:56   

Bardzo ładne auto, renowacja w pełni profesionalna, tylko dlaczego zamieniłeś m20b25 na m52?
_________________


E30 + E91
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-09-28, 17:00   

Ponieważ było z gazem, trochę już dojechane zresztą. Chciałem coś nowszego, mocniejszego i co ważniejsze ekonomiczniejszego - wiadomo ile m20 pali :) Miało wpierw zagościć M60B40 ale po wielu przemyśleniach wpadło bardziej "cywilne" M52.

Choć i tak nigdy nie zapomnę dźwięku poczciwego m20 :jupi:
 
 
Cypisek 
inż. Żuljan



Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-28, 17:13   

Szkoda trochę, bo z m20b25 auto było by prawdziwym klasykiem, a tak to trochę.... plastikowo ; ] no ale tak to już w życiu jest. Powodzenia w bojach.
_________________


E30 + E91
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-09-28, 17:54   

I tak szeroka z MT2 to nie bardzo klasyk. Gdybym miał wąską w m20 na pewno by tam został :)

Na dniach zdjęcia z wygłuszania podłogi i montowanie audio.
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-10-03, 21:26   

No więc doszło parę nowych gratów do audio :)

Panele z MDFu w drzwi pod głośniki 165mm



Głośniki Morel Tempo 6



Wzmacniacz CarPower HPB-604 (na drugi rok wpadnie co innego pod Morele, po prostu nie wiedziałem co kupić :) )



Kable do podłączenia wzmaka i Chinch Tec Precision





Maty GMS 022 do wygłuszenia całej podłogi





Wygłuszanie podłogi tymi matami to czysta przyjemność. Poradziłby sobie każdy przedszkolak :) Czy jest ciszej, okaże się niedługo bo auto jeszcze nie złożone w 100%

















 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-10-18, 18:19   

Auto już w 90% procentach złożone i powoli sobie jeździ :)

Zdjęcia ze spotu (nie założony jeszcze Shadowline :P )







 
 
Kamill 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 13 Kwi 2008
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-10-18, 19:20   

Takie dwie ode mnie :D


Jak tak na nią patrze przez ostatnie dni,to powiem że czarne MT2 robi robotę i coraz bardziej mi się podoba 8-)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Kamill 2011-10-18, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-11-26, 20:04   

Z autem był trochę przestój bo były problemy z odpalaniem - winowajcą okazał się prawdopodobnie EWS a konkretniej pestka.

Cały M-Tech złożony w 90% na nowych spinkach. Kilka zdjęć uchowało się podczas prac.







W międzyczasie doszedł do mnie renoskór do odświeżenia kierownicy i mieszka i nowe lampki Hella do podświetlenia tablicy.



Przed:




Po renowacji:









W rzeczywistości wygląda to sporo lepiej i się tak nie świeci. Podchodziłem do tego sceptycznie ale wyszło na prawdę super w porównaniu do poniesionych kosztów. Za zestaw Renoskóra do renowacji kierownicy dałem 23zł a została jeszcze ponad połowa podkładu i bezbarwnego :)

Fotograf ze mnie fatalny i nie miałem statywu ale pogląd jakiś jak teraz auto wygląda:

























 
 
gtszudi 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Dołączył: 07 Mar 2008
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-11-26, 20:32   

MASAKRA !! !!! pod morele polecalbym wzmacniacz DLS RA40 ;)

wyglada przekozacko , az zatesknilem za moja waska... :(
 
 
 
maciek e30 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2006
Skąd: WAWA
Wysłany: 2011-11-26, 23:14   

Jest piękna :spoko: i fajnie że nie na rsach ,podoba mi sie ori przód lampy i kierunki
_________________

 
 
Tymon 



Dołączył: 26 Lip 2006
Skąd: Śląsk-Mikołów
Wysłany: 2011-11-27, 11:41   

Delfinnn, szał pał :shock:
Jest cudowna... naprawdę :)
IMO xenony bym wywalił.... cała reszta idealna :mg:

Pozdrawiam
Tymek
_________________
Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-11-27, 14:14   

Na lato wyląduje jakiś inny wzmak pod Morele. Miałem trochę nóż na gardle a była promocja na CarPowera więc wziąłem co by na razie był :P

Co do xenonu hmm.. Jest barwy 5000k czyli idealnie biały, nie żadne tam fioletowe agro więc na żywo tak nie drażni jak na zdjęciach. Na razie zostaje, nie przeszkadza mi za bardzo :)
 
 
Adaasko 
Poszukaj zanim napiszesz !!!
METH



Dołączył: 11 Lis 2010
Skąd: 78-100 KGU
Wysłany: 2011-11-27, 17:27   

zenon jest tak jak mowi delfin jest naprawde zimno bialy, autko prezentuje się pieknie, teraz zostalo bawic sie w detale i na koniec jakies sowite kolo :)
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-02-20, 00:33   

No więc trochę był przestój w pracach bo trochę pracowałem + studia no i jakoś nie było czasu nic przy aucie porobić. Za to E30 przezimowało najmroźniejsze dni w garażu :) Ostatnio było trochę czasu i zabrałem się za kółka które kupiłem na zapas pół roku temu. Nie wyglądały one najlepiej, były psiknięte pseudo złotym szprajem, pełno zacieków itp. trzeba było to poprawić, zrobiłem też na szybkości polerkę rantów. Malowane chałupniczym sposobem, ale myślę, że nie wyszły najgorzej.

- MSW by O.Z 15" wszystkie 7j ET13 + dystans przód 5mm a tył 20mm Opony to 195/55







Kolor nie do końca wyszedł taki jak chciałem. Nie wiedziałem za bardzo jaki złoty wybrać i strzelałem na oko :mrgreen: W rzeczywistości lakier jest mniej żółtawy:



Nie są to docelowe kółka, na razie Azevy wylatują i idą na sprzedaż, a bliżej lata... hmm pomyślimy :razz:

Tak leżą na aucie + (E30 Adaaaska)















Na dniach dojdzie do mnie osłona pod miskę, zakupiłem też ładne spory is'owe, szukam tylko kanapy do kompletu (rozmyślam jeszcze nad ori sportami skórzanymi z kanapą ale zobaczymy na co fundusz pozwoli). Powoli powoli do przodu :wink:
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-02-20, 09:16   

Bardzo ładne auto.

Po zdjęciu dywanów aż kopara opada jak zdrowo wyglada :D
Jak na swoje lata to prawie idealnie :D

Co do M20 to fakt jakoś plastiki już zaczynaja sie przejadać :)
Ale skoro to temat przejsciowy przed V8 to luz :D

Ja zregoly odchudzam auta, wiec jak zobaczyłem jak je dociazyles wygluszeniami to az mnie serce zabolało hehe :) )

Fajne auto, gratki ;)


PZDR!!
LUKAS ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-02-20, 12:02   

Wygłuszenia to aż całe 3kg - także nie popadajmy w skrajność :P

Co do M20 to czasami żałuję zmiany ale cóż. Trzeba iść dalej :wink:
 
 
LUKAS 
Klubowicz



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-02-20, 12:16   

Delfinnn napisał/a:
Wygłuszenia to aż całe 3kg

Czasem trzeba nieźle pogłówkować jak zejsc te 3 kilo ;)

Ale spoko, na zdjeciu wyglada to masywniej ;)
_________________
Nie prosta, lecz zakręt jest wyzwaniem ... :twisted:

powered by LUKAS Performance

325i E30 Coupe mit 60% Sperre

powered by LUKAS Performance - Biała ;) => RennWagen Project
330CiA E46 - Niebieska => Auto po bułki ;)
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-03-19, 00:08   

No więc doszła osłona pod miskę z allegro, sprzedający zarzekał się, że niby osłona pasuje też pod M50/M52 (robione niby pod M20/M40) ale niestety. Tak więc jak ktoś ma M50/M52 to niech sobie odpuści tą z allegro, bo jest przekoszona w lewo o 20cm i nic miski nie chroni.

Wykonanie profi, ale co z tego..





Dorwałem też po taniości ori używane dywaniki od E30. Zawsze to lepsze niż allegrowe. Po wypraniu tak wyglądają :)











E30 dostało też młodszego brata do kompletu :D













Wykonanie całkiem niezłe biorąc pod uwagę skalę 1:87

Auto dziś wyjechało z budy w piękny i słoneczny dzień trochę się rozruszać ;ddd



Moja pierwsza zręcznościówka w życiu i tym autem: http://www.youtube.com/wa...nO3NjmAzqhqs%3D

 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-04-24, 19:21   

Z autem powoli do przodu, pozostało tylko ogarnąć osłonę po miskę, przepolerować finalnie lakier i ogarnąć elektrykę bo gdzieś lekko prąd zżera :D I auto gotowe do sezonu, mam nadzieję, że przez majówkę się wyrobię..

Kilka nocnych ujęć













Pad Bolla miękki i pasta wykończeniowa Menzerna SF4000 do finalnej polerki ;) Przy okazji zakupów w sklepie detailer.pl zakupiłem również ręcznik do osuszania auta firmy FlexiPads



W tle podgrzewane sporty z is'a w idealnym stanie, czekają tylko na kanapę, której aktualnie nigdzie nie mogę znaleźć :(
 
 
Miro 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Wysłany: 2012-04-24, 20:14   

Jak tak patrze to sam sie zastanawiam czy nie kupic ori lamp i kierunków :)

pozdro
_________________

e30 325i M-Technic2
e30 324TD Touring
 
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-04-26, 09:11   

No mi się czarne ryje przejadły, także na 99% nie wleci BH do mojego auta i zostaje seria, przynajmniej w tym wcieleniu :D
 
 
Delfinnn 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Dołączył: 04 Wrz 2011
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-05-28, 14:41   

Auto niedawno wylądowało wreszcie na hamowni :)



Ku mojemu zaskoczeniu ukazał się bardzo ładny wynik :)



Jak będzie trochę gotówki wleci kolektor od M50 + strojenie i moooże wałki z S52 - wszystko zależy od funduszu.

Doszły też znaczki nówki z ASO





Auto miało pojawić się na CultStyle w Mielnie ale pech chciał i miska nie wytrzymała presji na dzień przed zlotem..
Na szczęście z pomocą przyszedł kolega Żelek i nowa miska już w domu, dziś montaż..



Na razie to na tyle. Azevy się niestety nie sprzedały, także idą do kompletnej renowacji. Prostowanie, malowanie i polerka rantu. Wpadną raczej opony 205/40 i będę walczył o jak najlepsze spasowanie ;)

Pozdro
 
 
Adam86 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Sanok/Rzeszow
Wysłany: 2012-05-28, 17:17   

Delfinnn, furacza masz pięknego :spoko: jeszcze tylko ładnego koła brakuje.. ;)
 
 
zietas 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2006
Skąd: inowroclaw
Wysłany: 2012-05-28, 20:27   

[quote="Delfinnn"]No więc doszła osłona pod miskę z allegro, sprzedający zarzekał się, że niby osłona pasuje też pod M50/M52 (robione niby pod M20/M40) ale niestety. Tak więc jak ktoś ma M50/M52 to niech sobie odpuści tą z allegro, bo jest przekoszona w lewo o 20cm i nic miski nie chroni.

Wykonanie profi, ale co z tego..

co ci niepasuje z ta osłona ja ja mam 2 lata i juz nieraz mi miche uratowała u mnie siedzi m52 b28 i pasi idealnie ! :wink:
_________________
MOCNE E30 COUPE M52 B28+ KABAB M40
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16