BEEMKA - KLUB Strona Główna BEEMKA - KLUB

HomeHome  PortalPortal  KontaktKontakt  RegulaminRegulamin  Mapa GoogleMapa Google  AssistanceAssistance
KlubowiczeKlubowicze  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E30 M10 olbrzymie spalanie
Autor Wiadomość
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-19, 12:40   BMW E30 M10 olbrzymie spalanie

Witam wszystkich

Przejżałem forum, by się upewnić i znalazłem tylko jeden podobny (aczkolwiek niezupełnie) post.

W piątek kupiłem BMW E30 1.8i - to chyba ten M10 z 87 roku. Ogólnie bardzo zdrowa blacha i podwozie. Była to dla mnie niezła okazja więc długo się nie zastanawiałem :) Do wymiany mam tylko wymianę zderzaków bo jakiś czub założył pługi do klasyka i do tego je połamał :) W bagażniku jest zboże i pszenica - typ chyba woził kozę w tej Beacie :)

Silnik początkowo nie odpalał z powodu zepsutego rozrusznika. Urwany był też wydech, alternator nie ładował i nie trzymała dolnych obrotów ze względu na to, że łapała lewe powietrze. Nie było też w niej zbyt wiele oleju, a na zegarze ma przejechane 370.000 km.

Wszystko to naprawiłem jeszcze tego samego dnia, oprócz tej rurki która leci do silnika, właśnie (przynajmniej tak mi sie wydaję) sterowanie dolnymi obrotami. To miejsce poprostu zatkałem na chwilę obecną i pracuje równo. Oczywiście poprawię to.
Co do wydechu to ciekawe, bo niby wersja z katalizatorem, a od silnika pierwszy tłumik ( w ogóle cokolwiek) to dopiero ten ostatni i nie wiem czy tam nie jest za cienka rura wstawiona... Generalnie po pospawaniu tej rury chodzi i tak dosyć głośno chociaż nawet nie tak brzydko :)

Mam następujący problem: do 3000 obrotów silnik przerywa, zamula, nie ma mocy, szarpie. powyzej zaczyna pracowac bardzo zdrowo i ma niezle odejscie.

Wymieniłem świece, filtr powietrza. Dolałem oleju (ale jeszcze nie zmieniłem). Choć minimalnie lepiej to jednak nadal jest źle. Bardzo słabo na obrotach poniżej 3000. Auto zwalnia, nie da się utrzymać stałej prędkości. Strasznie nieudolne.

Ostatnim problemem jest fakt, że nawet przy bardzo ekonomicznej jeździe pali ponad 14 litrów benzyny na setkę. Z tego co czytałem u Was, powinno być zdecydowanie mniej.
Macie jakieś pomysły gdzie tu pogrzebać jeszcze, co poustawiać?

Sprawdziłem wszystko na co miałem pomysł i nie jest zbyt dobrze :)
Napewno w planach mam jeszcze wymianę przewodów wysokiego napięcia.

Czekam na Wasze opinie i sugestie
Z góry dzięki
 
 
 
slawo 
Kierownik karuzeli



Pomógł: 46 razy
Dołączył: 03 Lip 2004
Skąd: Wałcz / Londyn
Wysłany: 2009-05-19, 12:46   

no przewody tez zmien - mam gdzies nowe do l-jeta chyba w garazu - wal na pw

dobrze by bylo sprawdzic przeplywke - cos mi tu wyglada na wytarta sciezke w przeplywce
_________________

Moja BMW e30 345i power'ed by KKK K27 turbo

- Klubowicz -

GG: 1041
e-mail: slawo@antserwis.pl

e-mail: slawo@beemka-klub.pl

Jest 328i e36 M-TECH, bardzo szybka eta
z 40% 2.93 sperre by Szeszkin Motorsport

oraz piekielnie szybkie e39 M5

Ostatnio zmieniony przez slawo 2009-05-19, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jancza 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2008
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-05-19, 12:49   

Panie kolego bez zmiany przewodow WN i cewki ( chyba przy prawym kielichu jest) nic nie zdzialasz, ja bym od tego zaczal i nic innego bym nie kombinowal, jak to nic nie da to szukaj dalej.
kiedys mialem M10 1.8 na wtrysku nie na gazniku i palil mi jakos 11L ( o ile dobrze pamietam) most mialem o przel. 4.10
_________________
Tak robilem swoja E30
http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=35110
...jeszcze nie skonczylem ;-)
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-19, 12:57   

Dzięki za rady

slawo napisał/a:

dobrze by bylo sprawdzic przeplywke - cos mi tu wyglada na wytarta sciezke w przeplywce


Co to jest przepływka? ;)

Jancza napisał/a:

Panie kolego bez zmiany przewodow WN i cewki ( chyba przy prawym kielichu jest) nic nie zdzialasz, ja bym od tego zaczal i nic innego bym nie kombinowal, jak to nic nie da to szukaj dalej.
kiedys mialem M10 1.8 na wtrysku nie na gazniku i palil mi jakos 11L ( o ile dobrze pamietam) most mialem o przel. 4.10


Tak, cewka jest obok kielicha, wygląda dosyć oldschoolowo ;) Nie pomyślałem, żeby ją wymieniać. A jakaś regeneracja wchodzi w grę?
 
 
 
2fast4u 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-19, 13:05   

Ja mam m10 na wtrysku 1.8.

Z cewką jest problem np jak dostanie ci się tam woda. Po zagrzaniu auta para wodna się robi i sa przebicia - większe spalanie, przerywana jazda, silnik palił jak chciał, raz ok raz nie.
Przedmuchałem, wytarłem do sucha i u mnie śmiga oryginał z 86 roku.

2 opcję którą u siebie miałem to był nieodbijający zacisk hamulcowy z przodu.
Prawy tylko nie odbijał a spalanie automatycznie wzrosło do 13 litrów (zwykle mam 10 w mieście), na przyspieszeniu praktycznie różnicy nie czułem.

Tak jak koledzy piszą, usuń najpierw lewe powietrze, odpal sobie autko w nocy. Jak masz przebicia z kabli WN to będzie dyskoteka na silniku ( w sensie przeskakujące iskry), ew. zawsze można popsikać wodą z takiego spryskiwacza do kwiatków.
 
 
wojtaq 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-05-19, 13:09   

cewka będzie na tyle tania że regeneracja będzie nieopłacalna (używkę dostaniesz w dobrych pieniądzach , nawet ja powinienem mieć tak jak i rurki o których wspominałeś ) przepływka to przepływomierz znajdujący się zaraz za puszką filtra powietrza a dokładnie to przepływka jest przykręcona do obudowy filtra
nr 1 na rysunku to przepływka
http://bmwfans.info/parts...ir_flow_sensor/
_________________
Jaworzno Lans Squad
sprzedam krzyże do bh jak oryginały
pw lub gg
324dA
 
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-19, 13:09   

Generalnie jest tak, że na dolnych obrotach bardzo przygasają światła i ogólnie trochę mu brakuje wtedy prądu. Może mieć to jakiś związek?
_________________
*puk puk*
- kto tam?
- panewka
 
 
 
2fast4u 
Poszukaj zanim napiszesz !!!


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Wrz 2008
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-05-19, 13:11   

alternator/akumulator do wymiany.

Sprawdź czy czasem te tulejki mocujące alternator nie są wywalone, bo może się ruszać i słabo kręcić, ew. naciągnięcie paska też.
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-19, 13:13   

2fast4u napisał/a:

2 opcję którą u siebie miałem to był nieodbijający zacisk hamulcowy z przodu.
Prawy tylko nie odbijał a spalanie automatycznie wzrosło do 13 litrów (zwykle mam 10 w mieście), na przyspieszeniu praktycznie różnicy nie czułem.


Świeci się kontrolka klocków hamulcowych chyba .. to takie kółeczko z klockami. Ale nie czuć żeby któryś trzymał. Toczy się bardzo ładnie
 
 
 
wojtaq 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Lut 2006
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-05-19, 13:14   

sprawdź też wszystkie połączenia kabli żeby wszędzie była masa itd
a świeci się bo pewnie klocki nie mają czujników
jak ściągniesz lewe koło to przy nim jest czujnik
wtyczka z 2 pinami
zewrzyj ze sobą dobrze piny we wtyczce i nie będzie świecić
_________________
Jaworzno Lans Squad
sprzedam krzyże do bh jak oryginały
pw lub gg
324dA
Ostatnio zmieniony przez wojtaq 2009-05-19, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-19, 13:19   

Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi. Jak tylko wrócę z pracy biorę się za wszystkie rzeczy, o których napisaliście i zdam raport. Jutro napiszę. Miłego dnia

[ Dodano: 2009-05-19, 13:43 ]
2fast4u napisał/a:
alternator/akumulator do wymiany.

Sprawdź czy czasem te tulejki mocujące alternator nie są wywalone, bo może się ruszać i słabo kręcić, ew. naciągnięcie paska też.


Alternator naciągnąłem, bo na początku to latał jak chciał. Tulejki też są wywalone ale po mocnym dociągnięciu praktycznie już nie rusza się. Przynajmniej nie aż tak. Akumulator faktycznie jest słabawy.
_________________
*puk puk*
- kto tam?
- panewka
 
 
 
center 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-05-19, 15:38   

regulator napięcia możesz sobie sprawić nowy jak masz dyskotekę ze światłami
poza przepływką która kosztuje chore pieniądze nowa, reszta części jest nieprzesadnie droga więc śmiało kupuj nowe..
pozdrawiam
_________________
520 trumna sekwencja:

mgr inż. Jędrek ;)
 
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-20, 15:56   

Wasze uwagi były bardzo pomocne, dłubałem wczoraj całe popołudnie.
No to tak:

Zmostkowanie przewodów od czujnika klocków nic nie dało. Czujnika w ogóle nie ma. Kontrolka świeci się nadal.

Zauważyłem, że jeden przewód zapłonowy jest przerwany. Prąd mnie kopnął ;)
Kopułka aparatu zapłonowego i palec też do wymiany, są strasznie zaśniedziałe i wytarte. Wyczyściłem ze śniadu, generalnie jest trochę lepiej ale wymienię to razem z przewodami i cewką. Póki co nie ma co dłubać dalej.
Lewego powietrza już nie ciągnie i po odpaleniu odrazu chodzi relatywnie równo.

Co do przepływki... czegoś tam przed nią brakuje - później wrzucę fotkę.
W ogóle jest masa wtyczek niepowpinanych. Przewodów luzem...
 
 
 
yoshi 
Pepsi Mrucielago



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Lis 2004
Skąd: Warszawa - Zacisze
Wysłany: 2009-05-22, 10:17   

Cytat:
W ogóle jest masa wtyczek niepowpinanych. Przewodów luzem...


w E30 to normalne :P to są "rozwojowe" auta :P

sprawdź jeszcze przewody paliwowe, bo może ciekną, ja tak miałem jeżdżąc na LPG znikało mi paliwo z baku
_________________
Pozdr. Łukasz
Volvo V40 '97
VW Golf III GT '93
Peugeot Partner 1,9d '99
Fiat 126 '99
Baur TC2 '86
 
 
 
Z-Stardust 
Poszukaj zanim napiszesz !!!



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2009
Skąd: planeta Ziemia
Wysłany: 2009-05-22, 20:16   

ja stawiam na przewody wysokiego napiecia....
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-29, 09:15   

Ze spalaniem udało mi się już zejść do 7,5l/100km na trasie więc chyba nie jest już tak źle. Ogólnie doprowadziłem samochód do stanu.

Wczoraj jednak pojawił się nowy, poważniejszy problem.

Jechałem normalnie, w pewnym momencie zgasła po wciśnięciu sprzęgła. Po odpaleniu chodziła jakby na trzech garach.. później jak na dwóch. Ledwo dojechalem do domu, wszystko stalo sie na odcinku 3 km.

Zostawilem go na 2 godziny. Po powrocie nie odpala w ogole.
Rozrusznik kreci. Iskra jest. Pompa dziala.

Niby wszystko ok, a samochod nie chce zapalic, raz na 20 obrotow rozrusznika gdzies zlapie w jednym garze i wybuchnie paliwo ale generalnie nic, trup. Smierdzi benza z wydechu...

Pomozcie, co sprawdzic..

BMW E30 1.8i M10
 
 
 
sarna1 
hooligan rootz



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Mar 2004
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-06-29, 09:39   

no moze kopulka powidziala dosc .... wymieniles ja ??
 
 
 
M-4 



Dołączył: 19 Maj 2009
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-29, 09:58   

Kopułka na aparacie? Jest iskra na świecach.

[ Dodano: 2009-10-08, 12:41 ]
Z czystej formalności napiszę tylko co było powodem wysokiego spalania, a na końcu nieodpalania silnika.

Był przestawiony zapłon. Odkręcamy śrubę pod aparatem zapłonowym, i powolutku przekręcamy aparat aż silnik zacznie łądnie pracować. Spalanie mocno spada, moc zdecydowanie wzrasta. Uważajcie, by nie wyprzedzić zapłonu. ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Statystyki - Reklama - Test połączenia - Współpraca - Statut Klubu
Beemka Klub, Internetowy Portal Pasjonatów BMW
Copyright © 2004-2008
Stowarzyszenie Beemka Klub
Kontakt:
zarzad@beemka-klub.pl
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15