BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Resetowanie komputera

Marcin - 2006-04-27, 10:11
Temat postu: Resetowanie komputera
Ciagle o tym mowiny a ja sie zastanawiam czy jest jakas specjalna procedura.
Czy wystarczy wypiac aku na noc i gotowe (ja dotychczas tak robilem). Swoja droga to na jak dlugo trzeba wypinac aku aby zresetowac komp. Czy wystarczy wypiac na 5 min. czy trzeba dluzej.

PZDR

duchPW - 2006-04-27, 11:06

na pewno można to zrobić na kompie diagnostycznym, a w garażu, jak odepniesz aku na 10-20 minut, to wystarczy - nie wiem czy jest jakaś inna procedura
LUKAS - 2006-04-27, 11:09

Tylko pamietajcie o kolejnosci :!:

Najpierw zdejmujemy minus, pozniej plus :!:
Przy zakladaniu jest odwrotnie, najpierw zakladamy plus, a dopiero pozniej (na koncu) zakladamy minus :!:

PZDR ;)

BADYL - 2006-04-27, 11:32

http://forum.beemka-klub....t=10835&start=0

Chyba wiecej nie trzeba tłumaczyc.

RoboCop - 2006-04-27, 11:34

własnie tego szukałem, więc i tak wkleje co napisał Frank
"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

gotowe!"

webretti - 2006-04-27, 11:48

aby spełnić punkt 7, trzeba by stanąć przed przystapieniem do tej procedury, na prostym odcinku, a nie tak jak ja w podziemnym garażu, do którego zaraz ide podpiąć akumulator:/

do 6 punktu spoko, ale pozniej schody, bo musze wrzucic wsteczny, na dwa razy cofnąć i wyjechać z hali pod górke i na 2 biegu dojechać pod brame wyjazdową na osiedlu (cała droga pod górke) później za bramą na 1 i 2 biegu do świateł i dalej już jestem na głównej prostej, na której co 500 metrów sa światłą:/..................wieć chyba pojade na pas startowy, aby to wszystko zrobić punkt po punkcie:/

Marcin - 2006-04-27, 12:08

RoboCop napisał/a:

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU


Mam polaczyc kable + z kablami - w instalacji samochodu??

Cooba - 2006-04-27, 12:30

Witam. A ja troche przekrece pytanie. Co w ogole daje reset kompa ??
webretti - 2006-04-27, 22:47

Cooba napisał/a:
Witam. A ja troche przekrece pytanie. Co w ogole daje reset kompa ??


tez sie podpinam do tego pytania :mrgreen:

poza tym mam inne pytanko, mam wyjęty akumulator i czy odrazu moge przejsc do punktu 3 z pominieciem wczesniejszych punktow, czy najpier podlączyc odpalic, wyłączyc i dopiero całą procedure przeprowadzic od początku do końca???

RoboCop - 2006-04-28, 07:03

Cooba napisał/a:
Co w ogole daje reset kompa ??


usuwa wszelkie ważne i nieważne "śmieci" z pamięci kompa - bo, żeby to zrobić w ASO, trzeba wybulić w serwisie kilkaset złotych...
jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi...

korzuch - 2006-04-28, 07:15

yo!
Teraz na zlocie bedzie mozna sie podpiąc pod komputer za pare zł skasuja błedy i zrobia kilka innych pierdoł przynajmniej tak sie deklaruje diler BMW niejaki Posłuszny :D
pozdro

kicha - 2006-04-28, 10:54

Tez o tym czytalem i nawet myslalem, ale ciekawi mnie jedno:Mianowicie ile dla niego to jest te PARE ZLOTYCH ? :lol: :lol: 8)
RoboCop - 2006-04-28, 12:43

3lata temu pytałem w ASO, bez kasowania błędów ok.300zł :shock:
samo podpiecie pod komp!!

norbitor - 2006-05-01, 20:57

RoboCop napisał/a:
Cooba napisał/a:
Co w ogole daje reset kompa ??


usuwa wszelkie ważne i nieważne "śmieci" z pamięci kompa - bo, żeby to zrobić w ASO, trzeba wybulić w serwisie kilkaset złotych...
jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi...




Kasuje tzw. ADAPTACJE SYSTEMU .Jak wiadomo kazde elementy silnika ulegaja zuzyciu, a komputer nadaza za tymi zmianami i utrzymuje system na najwyzszych parametrach przez caly okres uzytkowania. Kazda wymiana elementow sterowania ,czujnikow itp. zakloca ten proces i wlasnie wtedy wskazany jest reset. Po takiej czynnosci komputer uczy sie wszystkich parametrow pracy silnika ,dlatego wskazana jest jazda autem przy roznych predkosciach i obciazeniach silnika.

Mirek - 2006-05-02, 20:13

Kolego!!
adaptacyjen uklady sterownia silnikiem sa dopiero od konca lat 90!!zarowno skrzynie biegow jak i sterwoniki silnika!!powodem tego jest jak mowisz ciagle zmieniajaca sie struktura urzadzen odpowiedzilanych za emisje spalin (sonda lambda,przeplywomierz)!!chodzi to o spełnianie norm EURO !! jak kolega marcin pisze-auto jego to e30 czy e 21 tak jak w opisie wiec w nim sterwonik jest analogowym elementem wykonawczym-nie ma zadnej funkcji adaptacyjej wiec to tutaj jest zbedne!!nawet wstarszych modelach e36 adaptacji sie nie przeprowadza-dopiero w układach siemensa ( i to MS42) mozna wykonywac adpatacje!!
po 2.
zadne sciaganmie klem na noc nie spowoduje CAŁKOWITEGO skasowania adaptaji-ja wiekszosc tutaj osob przebywajacych przeciez wie ze informacje w cyfrowym sterowniku oraz błedy czesto zapisywane sa w pamieci EEPROM wiec nie jest miozliwe skasownaie błedow a juz nie mowie o adaptacji sciagnieciem klemy-jedyne co mozemy sobie skasowac to licznik dziennych KM i zakodowac radio :lol: :lol:
Adaptacje to "przygotowanie" sterwonika na przyjecie nowych informacji z poszczegolnych podzespołow i nie mozna od tak sobie wywolac tego sciagajac kleme-trzeba odpowiedni sterwonik przygotowac do funkcji "przyuczenia"!

Bruner - 2006-05-03, 19:10

Mirek napisał/a:
trzeba odpowiedni sterwonik przygotowac do funkcji "przyuczenia"!

Tylko jak? Chyba o to w tym temacie chodzi :wink:

Mirek - 2006-05-03, 21:27

Bruner napisał/a:
Mirek napisał/a:
trzeba odpowiedni sterwonik przygotowac do funkcji "przyuczenia"!

Tylko jak? Chyba o to w tym temacie chodzi :wink:

Wiec chyba dostarczylem odpowiednich informacji na ten temat w poprzednim posice jakto sie powinno robic!! :wink: :wink: :wink: :wink:

Marcin - 2006-05-03, 21:30

Mirek napisał/a:
Bruner napisał/a:
Mirek napisał/a:
trzeba odpowiedni sterwonik przygotowac do funkcji "przyuczenia"!

Tylko jak? Chyba o to w tym temacie chodzi :wink:

Wiec chyba dostarczylem odpowiednich informacji na ten temat w poprzednim posice jakto sie powinno robic!! :wink: :wink: :wink: :wink:


Napisz jak sie powinno prawidlowo zresetowac komp.

PZDR

Mirek - 2006-05-03, 22:10

Marcinie!!
w twoim wypadku resetowanie komputera raczej nie ma wiekszego znaczenia (oczywiscie jezeli chodzi o e21 czy e30-z tego co chyba widzialem na zlocie w tarnowie)-nie ma on wskazan adaptacyjnych natomias jest to sterownik nie cyfrowy a analogowy wiec moze to tylko spowodowac kasownmie błedow ktore sa zapisane w pamieci sterownika!!!Sterowniki analogowe NIE MAJA adaptacji!!byc moze moga miec jakies błedy spowodowane błednymi porownaniami z elektroniczych ukadow wtrysku paliwa-niestety sa to jedne z pierwszych motornicow czyli nie sa zbyt dopasowane jezeli chodzi o samodiagnoze!!
natomias jezeli po resecie kompuitera zauwazasz roznice znaczy to ze cos masz nie w porzadku z autem!!!zazwyczaj w starszych typach ukladow wtryskowych objawia sie to albo zwiekszonym apetytem na paliwo albo nierowna praca silnika!!niestety w tym przypadku jestesmy skazani na niedopracowanieprogramow w sterownikach!!wiec jezeli resetowanie komputera pomaga na jakis czas musisz głebiej zagladnac w sterowanie silnika w twoim aucie!!
Jezeli natomias chodzi o auta nowsze to sprawa wyglada troche inaczej..jedna chyba interesuje cie opis tych o ktorych napisalem!!jezeli cos wiecej to napisze
:wink: :wink: :wink:

Bruner - 2006-05-03, 22:22

W takim razie co to za procedura ktora opisal Robocop? Jakas bzdura i nie warto sobie tm glowy zaprzatac, czy to dotyczy nowszych samochodow?
Mirek napisał/a:

Jezeli natomias chodzi o auta nowsze to sprawa wyglada troche inaczej..jedna chyba interesuje cie opis tych o ktorych napisalem!!jezeli cos wiecej to napisze

Pisz pisz, to ze Marcin dzis jezdzi E30 to nie znaczy ze kiedys sie nie przesiadzie na E46 :wink: Napisz dokladnie jak to powinno wygladac w przypadku nowszych modeli, i czy dobrze rozumiem ze wszelkie uczenie kompa np w E30 mozna miedzy bajki wlozyc i sie tym nie przejmowac, tylko podlaczac akumulator i jezdzic? Jak w takim przypadku kasowac bledy? Tylko przy pomocy interfejsu?

HeMP - 2006-05-04, 01:25

A tak apropo jedyne co daje zwieranie klem po odlaczeniu kompa to wywolanie zwarcia co objawia sie rozladowaniem aku. w zegarach i wydaniem pare zloty na nowe :lol:
Mirek - 2006-05-04, 15:57

w sumie mozna to nazwac jakas tam adaptacja lub raczej kasownaiem jakichs tam błęów ktore sterownik nie interpretuje jako samodiagnoze-mowiac prosto-świrowanie komputera!!
Adaptacje w nowszych modelach powinno sie wykonywac ZA KAZDYM razem gdy wymieniamy jakis element ktory ma wpływ na emisje spalin (ehhh normy EURO daja o sobie we znaki!!)W nowszych autach w 70% ludzie ktorzy pisza pragram skupiaja sie nad ekologia (ulakdy recylkulacji spalin,nadmuch kolektora wydechowego w celu szybszego rozgrzania katalizatora-opel ecotec itp)i niestety w tych modelach tylko urzadzenie diagnostyczne pozwala na prawidłowe przeprowadzenie calego procesu adaptacji!Jezeli chodzi o zwieranie klem-nie powinno sie tego robic gdyz w autach moga wystapic roznie uklady podtrzymywania zasilnia (BMW-ground modul)-nawet do 10 minut ma czas wygaszania sie wszystkich odbiornikow w samochodzie!!
Dosc czesto własnie przez zwieranie klem lub stopniowe rozładowanie sie akumulatora prowadzi do uszkodzenia sterwonika poduszki powietrznej!!!

Marcin - 2006-05-04, 17:55

Czesc Mirek!

Moje pytanie odnosi sie do E30 320i z Motronickiem 1.3. Chcialem zrobic reset komputera poniewaz podczas inspekcji silnika zauwazylem, ze wtyczka od sondy Lambda byla wypieta a zatem silnik pracowal bez niej. Po wpieciu wtyczki chcialem zrobic reset aby komp juz wiedzial, ze wszystko jest OK.

zyggy - 2006-05-05, 11:48

Mirek napisał/a:
adaptacyjne uklady sterownia silnikiem sa dopiero od konca lat 90!!zarowno skrzynie biegow jak i sterwoniki silnika!!powodem tego jest jak mowisz ciagle zmieniajaca sie struktura urzadzen odpowiedzilanych za emisje spalin (sonda lambda,przeplywomierz)!!chodzi to o spełnianie norm EURO !! jak kolega marcin pisze-auto jego to e30 czy e 21 tak jak w opisie wiec w nim sterwonik jest analogowym elementem wykonawczym-nie ma zadnej funkcji adaptacyjej wiec to tutaj jest zbedne!!nawet wstarszych modelach e36 adaptacji sie nie przeprowadza-dopiero w układach siemensa ( i to MS42) mozna wykonywac adpatacje!!


W przypadku samochodów BMW układy sterowania silnikiem, w których część parametrów pracy podlega adaptacji, wprowadzono już w roku 1986. Były to pierwsze układy Motronic 1.1 i Motronic 1.3, stosowane do sterowania silników M20, M30 i M40. Adaptacja w tych sterownikach dotyczy następujących elementów sterowania:
- skład mieszanki na biegu jałowym,
- skład mieszanki przy częściowym obciążeniu,
- współczynnik wypełnienia impulsów dla nastawnika biegu jałowego,
- włączanie i wyłączanie zaworu filtra z oparami paliwa.

LUKAS - 2006-05-05, 13:00

Czy jezeli moja wersja (325i `87) nie ma fabrycznie kata, a mój komp to Bosch Motronic ML3.3, to czy w takiej sytuacji wogole ma sens cos takieigo jak rest kompa :?:

Przypominam że sondy nie mam FABRYCZNIE :!:

zyggy - 2006-05-05, 14:38

LUKAS napisał/a:
Czy jezeli moja wersja (325i `87) nie ma fabrycznie kata, a mój komp to Bosch Motronic ML3.3, to czy w takiej sytuacji wogole ma sens cos takieigo jak rest kompa :?:

Przypominam że sondy nie mam FABRYCZNIE :!:


325i '87 posiada silnik M20, dla którego sterownikiem może być Motronic 1.1 lub 1.3. W wersji bez katalizatora, czyli również bez czujnika tlenu (sondy) oraz bez filtra oparów paliwa, regulacja lambda sterownika nie jest aktywna. W takim przypadku jedyną adaptacją w sterowniku jest współczynnik wypełnienia impulsów nastawnika biegu jałowego (zaworu regulacyjnego biegu jałowego, lub potocznie mówiąc "krokowca"). Jeśli wolne obroty są OK, to nie ma żadnego sensu reset sterownika.

Warto natomiast od czasu do czasu, czyli przy każdej wymianie oleju dokonać pomiaru składu spalin i wyregulować skład mieszanki dla wolnych obrotów potencjometrem CO.

LUKAS - 2006-05-05, 14:41

zyggy napisał/a:
potencjometrem CO.

Czyli ampulem na przepływce :?:

Mirek - 2006-05-05, 15:58

zyggy napisał/a:
Mirek napisał/a:
adaptacyjne uklady sterownia silnikiem sa dopiero od konca lat 90!!zarowno skrzynie biegow jak i sterwoniki silnika!!powodem tego jest jak mowisz ciagle zmieniajaca sie struktura urzadzen odpowiedzilanych za emisje spalin (sonda lambda,przeplywomierz)!!chodzi to o spełnianie norm EURO !! jak kolega marcin pisze-auto jego to e30 czy e 21 tak jak w opisie wiec w nim sterwonik jest analogowym elementem wykonawczym-nie ma zadnej funkcji adaptacyjej wiec to tutaj jest zbedne!!nawet wstarszych modelach e36 adaptacji sie nie przeprowadza-dopiero w układach siemensa ( i to MS42) mozna wykonywac adpatacje!!


W przypadku samochodów BMW układy sterowania silnikiem, w których część parametrów pracy podlega adaptacji, wprowadzono już w roku 1986. Były to pierwsze układy Motronic 1.1 i Motronic 1.3, stosowane do sterowania silników M20, M30 i M40. Adaptacja w tych sterownikach dotyczy następujących elementów sterowania:
- skład mieszanki na biegu jałowym,
- skład mieszanki przy częściowym obciążeniu,
- współczynnik wypełnienia impulsów dla nastawnika biegu jałowego,
- włączanie i wyłączanie zaworu filtra z oparami paliwa.

!! !
kolego!!!!
Historia adaptacyjnych sterownikow w BMW zaczyna sie dopiero od motornica 1.7x czyli od roku ok.95!!!Sterowniki o ktorych mowisz posiadaly tylko pamiec ROM (Read Only Memory-pamiec tylko do odczytu) wiec jak tu mozna mowic o jakiejs tam adaptacji???Producent przewidzial w tych modelach TYLKO samodiagnoze!!!!Motroniki o ktorych wspomniales sa nastepcami popularnych LU lub LH Jetronic ktore nie posiadaly samodiagnozy!!jedynym punktem zwortnym jest:
-zintegrowany uklald zapolonowy(nie we wszystkich)
-samodiagnoza
-wtrysk grupowy (w przypadku BMW)

zyggy - 2006-05-05, 16:08

Mirek napisał/a:

kolego!!!!
Historia adaptacyjnych sterownikow w BMW zaczyna sie dopiero od motornica 1.7x czyli od roku ok.95!!!


Zanim nakrzyczysz na wszystkich przeczytaj sobie ten artykuł

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW

Mirek - 2006-05-05, 18:52

zyggy napisał/a:
Mirek napisał/a:

kolego!!!!
Historia adaptacyjnych sterownikow w BMW zaczyna sie dopiero od motornica 1.7x czyli od roku ok.95!!!


Zanim nakrzyczysz na wszystkich przeczytaj sobie ten artykuł

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW

Własnie!!
Przeczytaj dokladnie ostatni punkt o adaptacji!!!!wszystko to co napisalem wyzej sie zgadza jezeli chodzi o ten układ i reszta tez-adaptacja podczas pracy silnika-chodzi tu o zmiany jakie zachodza w czujnikach!!chodzi tu o pamiec dynamiczna czyli podczas pracy silnika! -po wylazceniu zapllony te "adaptacje" sie kasuja!
Widac chyba mało masz do czynienia ze sterownikami!
ńastepnym razem czytaj dokladnie to co przesylasz!!!
:lol: :lol: :lol:

Marcin - 2006-05-05, 22:10

Fajnie panowie ale niech ktorys z was wreszcie napisze jak prawidlowo zresetoweac komp w E30 320i z Motronickiem 1.3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Mirek - 2006-05-05, 22:36

Sciag kleme i po klopocie-w tym roczniku jak juz cos do do wykasowania błedów czy jak ktos woli adpatacji wystarczy normalnie sciagnac kleme!!! :lol: :lol: :lol:
Marcin - 2006-05-06, 07:30

Mirek napisał/a:
Sciag kleme i po klopocie-w tym roczniku jak juz cos do do wykasowania błedów czy jak ktos woli adpatacji wystarczy normalnie sciagnac kleme!!! :lol: :lol: :lol:


Dzieki.

PZDR

dudziak2005 - 2006-05-08, 01:37

Kolego Mirek :) (moze troszke odbiegne od tematu) ale co sprawia za tyle wiesz o resetowaniu komputerow?? :) jestes moze mechanikiem ?? ? jak tak to czy moglibysmy sie spotkac mam maly problem z isem :cry: pozdro
zyggy - 2006-05-08, 13:51

Mirek napisał/a:
zyggy napisał/a:
Mirek napisał/a:

kolego!!!!
Historia adaptacyjnych sterownikow w BMW zaczyna sie dopiero od motornica 1.7x czyli od roku ok.95!!!


Zanim nakrzyczysz na wszystkich przeczytaj sobie ten artykuł

Bosch Motronic 1.1/1.3 BMW

Własnie!!
Przeczytaj dokladnie ostatni punkt o adaptacji!!!!wszystko to co napisalem wyzej sie zgadza jezeli chodzi o ten układ i reszta tez-adaptacja podczas pracy silnika-chodzi tu o zmiany jakie zachodza w czujnikach!!chodzi tu o pamiec dynamiczna czyli podczas pracy silnika! -po wylazceniu zapllony te "adaptacje" sie kasuja!
Widac chyba mało masz do czynienia ze sterownikami!
ńastepnym razem czytaj dokladnie to co przesylasz!!!
:lol: :lol: :lol:


Odnoszę wrażenie, że twoje wyobrażenie o możliwościach adaptacyjnych sterowników bierze się nie ze znajomości działania sterowników, a jedynie z dostępnych opcji oprogramowania diagnostycznego. Ale i tak robisz już postępy, bo początkowo twierdziłeś, że możliwości adaptacyjne posiadają tylko sterowniki Siemensa, potem że już Motronic 1.7x, a teraz już wiesz, że nawet Motronic 1.1 i 1.3. Na naukę nigdy nie jest za późno :)

Co do kasowania wartości adaptacyjnych wytłumaczę ci to prosto: w nowoczesnych sterownikach wartości adaptacyjne są zapisywane w pamięci EEPROM lub Flash-EPROM. Jest to pamięć trwała, która nie kasuje się po odłączeniu zasilania. Jedynym sposobem skasowania wartości adaptacyjnych z takiej pamięci jest uruchomienie funkcji resetu adaptacji z oprogramowania diagnostycznego. W starszych sterownikach wartości adaptacyjne są zapisywane w pamięci RAM, która w celu utrzymania tych wartości jest zasialana nawet po wyłączeniu zapłonu. Twoja teoria, że wartości adaptacyjne w takich sterownikach są tracone po każdym wyłączeniu zapłonu jest pozbawiona sensu. W takich sterownikach wartości adaptacyjne można łatwo skasować odłączając całkowicie zasilanie z akumulatora.

Mirek - 2006-05-08, 17:29

Tłumaczyc mi nie musisz co i jak :)
Wytlumacz mi tylko co znaczy pojecie u ciebie ADAPTACJA???
z reszta sie zgodze,choc nie napisales do konca ze rowniez w procesorach jest zapis pamieci błedow!
wracajac do siemensa-motornic 1.7 a siemens...czy te sterowniki nie maja podobnych rocznikow?przeciez siemens MS40 jest o rok poznije niz motronic 1.7 :lol: :lol: ??
ok teraz zadajmy sobie pytanie - CO WŁASCIWIE DAJE SCIAGNIECIE KLEMY W STERONIWKU MOTORNIC 1.1 CZY 1.3?????????skasowanie błedow czy skasowanie adpatacji????jak myslisz.......czy skasowanie błedow w tym aucie spowoduje rozniez przywrocenie sterownika do ustawien fabrycznych???

zyggy - 2006-05-10, 12:10

Mirek napisał/a:
Wytlumacz mi tylko co znaczy pojecie u ciebie ADAPTACJA?


Adaptacja = dostosowanie, przystosowanie. W kontekście sterowników można rozważać wiele aspektów adaptacji oraz sposobów ich realizacji. W konkretnie omawianym sterowniku Motronic 1.3 najistotniejszym elementem adaptacji jest moduł adaptacji mieszanki (FMA), który nie wymaga specjalnej procedury aktywacji. Wartości korekt są zapisywane w pamięci RAM, stąd też odłączenie zasilania z baterii powoduje ich utratę. Po ponownym uruchomieniu silnika wartości te są obliczane i zapamiętywane na nowo. I to jest cała odpowiedź na pytanie autora postu.

Mirek napisał/a:
nie napisales do konca ze rowniez w procesorach jest zapis pamieci błedow!


Zapis kodów błędów to odrębna sprawa.

Mirek napisał/a:
wracajac do siemensa-motornic 1.7 a siemens...czy te sterowniki nie maja podobnych rocznikow?przeciez siemens MS40 jest o rok poznije niz motronic 1.7?


Rocznik rocznikiem, a typ sterownika typem.

Mirek napisał/a:
ok teraz zadajmy sobie pytanie - CO WŁASCIWIE DAJE SCIAGNIECIE KLEMY W STERONIWKU MOTORNIC 1.1 CZY 1.3?????????skasowanie błedow czy skasowanie adpatacji?


Jedno i drugie.

Mirek napisał/a:
jak myslisz.......czy skasowanie błedow w tym aucie spowoduje rozniez przywrocenie sterownika do ustawien fabrycznych???


Jeśli kasowanie błędów będzie wykonane z oprogramowania diagnostycznego, to nie.
Jeśli natomiast odłączymy zasilanie z baterii to skasowane będą zarówno błędy jak też wszelkie "wyuczone" wartości adaptacyjne.

Mirek - 2006-05-10, 18:37

Własnie!!!
adaptacje mozna rozumiec dwojako
adaptacja=przywrocenie ustawnien fabrycznych (stare auta-dosc prymitywne uklady)
adaptacja=przyuczenie sterownika-nowsze systemy dopasowujace sie zarowno do podzespołow silnika jak i do jazdy kierowcy (w tym ostatnim dominuja automatyczne skrzynie biegow)
Jezeli chodzi o układy siemens i motornic to konstrukcja tych systemow jest podobna-oczywiscie roznia sie napewno oprogramowaniem i jakas czescia hardware!!
Natomiast jezeli w systemach o ktorych pisales wykonujemy RESET błedow nawet urzadzeniem diagnostycznym zostaje wykoinany wlasnie reset calej zawartosci RAM wiec zostaja przywrocone ustawiena fabryczne-jezeli wogole mozna!!!Przeciez te uklady sa prymintywne tak ze tylko maja pamiec do ograniczonej pamieci błędów :) !! !!
Mysle ze dalsza dyskusja nie ma sensu-dazymy do tego samego roznymi innym sciezkami!
pozdrawiam
Mirek

Mauser - 2006-06-23, 06:44

A co z kasowaniem Oilservice? Tylko zworki w tej wtyczce przy silniku (pomijając komputer)?
Szczerze mówiąc to trochę mnie elektryk nastraszył, ponieważ podobnno kompy się czasem wieszają i robi się problem...
Acha... no i jak zaświeci mi się czerwona kontrolka to pojeżdże? Czy stanie mi autko na środku skrzyżowania?

Menel - 2006-06-23, 06:50

e30 jest za starym trupem zeby stanal po zapaleniu sie kontrolki :lol:
wiec smialo zwieraj zworki..dla bezpieczenstwa kabelek z bezpiecznikiem.

Mauser - 2006-06-23, 07:21

jeden z dobrych forumowiczów przysłał mi linka czy nawet cały opis zwierania... No ale coś mie się stracił. Jesli masz, możesz mi podesłać lup zapodać linka?
Bruner - 2006-06-23, 18:00

Prosze bardzo:
http://www.bmwmpowerclub.com.pl/serwis/insp.htm
A z ta czerwona kontrolka to tak jak napisal Menel, nic sie nie stanie jak sie zapali, to tylko informacja o tym ze przekroczyles termin przegladu. To ze samochod wtedy nie odpali to bzdura wymyslona przez tych ktorzy biora 25 zl za zwarcie 2 pinow w zlaczu :wink:

duchPW - 2006-06-23, 18:18

jak samochód przepala/wychlapuje dużo oleju, tak, że trzeba podczas jednego cyklu wlać pod dekiel drugie tyle... sami sobie odpowiedzcie ... czasem bierze tyle, że warto jedynie filtr wymieniać :lol:
Mauser - 2006-06-24, 09:40

PioterW napisał/a:
jak samochód przepala/wychlapuje dużo oleju, tak, że trzeba podczas jednego cyklu wlać pod dekiel drugie tyle... sami sobie odpowiedzcie ... czasem bierze tyle, że warto jedynie filtr wymieniać :lol:


Nie bardzo mam pojęcie czego to dotyczy

A co do pinów, to oczywiście koleś mnie nastraszył, że się komp zawiesza itp...
Jest się czym martwić, czy śmiało można mostkować??

Dziękuję za link

RoboCop - 2006-06-24, 12:22

Bruner napisał/a:

A z ta czerwona kontrolka to tak jak napisal Menel, nic sie nie stanie jak sie zapali, to tylko informacja o tym ze przekroczyles termin przegladu. To ze samochod wtedy nie odpali to bzdura wymyslona przez tych ktorzy biora 25 zl za zwarcie 2 pinow w zlaczu


okazuje się, że czasem auto po zapaleniu czerwonej lampki może nie odpalić ( to bardzo duża rzadkość ale można trafić na taką opcję - nawet w naszych rustach) - niedawno o tym wyczytałem...

Mauser - zwieraj, nic się nie stanie!!

Bruner - 2006-06-24, 13:27

Ja sie z czyms takim nie spotkalem, a widzialem juz pare czerwonych kontrolek :wink: W mojej ecie czerwona pali sie chyba od 3 miesiecy bo nie chce mi sie bawic z drutami :wink:
Mauser - 2006-06-24, 16:31

A ja się dzisiaj bawiłem drutem;D

No i wyszło wszystko OK, dokładnie w/g instrukcji, dwa kabelki bezpiecznik jakaś 30 z auta, no i po sprawie...
Z tym że chyba mam przepaloną jedną diodę ponieważ świeci mi się nie pięć a cztery zielone kontrolki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group