|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - Złomek [E30] 318is
złomek - 2009-01-22, 17:25 Temat postu: Złomek [E30] 318is Powoli kończę pracę nad przygotowaniem mojego iesa do sezonu 2009, więc żeby nie zaśmiecać innych tematów wrzucę tu kilka fotek.
Miałem pare miejsc gdzie rudy już atakował, szczególnie od spodu, więc trzeba było całość poproawić i polakierować, a jak już lakierować to przy rozbiórce i składaniu wymieniło się to i owo
W pierwszej kolejności zabraliśmy się za poskładanie zawiasu do kupy. Przednia belka została wypiaskowana, spawy zostaly wzmocnione, bo w poprzedniej urwało mi się ucho trzymające silnik, w tej już się nie urwie
Tylnia belka też wypiaskowana i polakierowana
Całość poskładaliśmy na tulejach Powerflexa, oporzednie które miałem od Jurka niestety nie wytrzymały szutrowych oesów i popękały
Przewody hamulcowe i paliwowe poprowadziłem w kabinie
Reszta niedługo
ps. przem:
1 - nie jeździłem jeszcze z tym wynalzkiem więc nie wiem jak będzie sie zachowywać.
2 - da się zrobić tam zastrzał, musisz wtedy przesunąć skrzynkę z bezpiecznikami lekko w kierunku osi auta
biemdablju - 2009-01-22, 18:46
solidne podejscie do tematu jak robić to wlasnie tak
pozdro
luk325 - 2009-01-22, 19:29
bardzo dobre podejscie do tematu. sam jestem na podobnym etapie prac blacharsko lakierniczych . az sie prosi jakis potezny motor do takie budy
piotrekk - 2009-01-22, 19:31
uuuuu ja juz tam widze s50b32 pasowal by tam jak talala
pabello - 2009-01-22, 19:56
superrr widze ze szykuje sie fajna gablota
pabello - 2009-01-22, 19:59
i czekamy na tą reszte
G-R-Z-E-Ś - 2009-01-22, 20:26
Fajny projekt i dobre podejście do tematu
Trzymaj tak dalej
Opisuj tu wszystko i zdawaj foto relacje
MAJSU - 2009-01-22, 20:35
Pięknie ! Tak się powinno robić E30 Ale widzę jedną ogromną nie doróbkę
Co się stało z gumką na pedale sprzęgła ! Popraw to szybko...
hihi
LUKAS - 2009-01-23, 00:05
Ehhh az miło popatrzec na efekt koncowy prac blacharsko lakienriczych, szkoda że ja dopiero to zaczynam ...
Pod maską zagości M42??
Jakie planujesz zawieszenie i hamulce zamontowac?
PZDR!!
złomek - 2009-01-23, 10:13
Pod maską niestety nie mam dużego wyboru, przepisy w rajdach są rygorystyczne, także pod maską leży już M42.
Zawiasy mam 2 zależnie od nawierzchni:
asfalt - B6 + czerwone H&R
szuter - B6 + spręzyny od 325
Przednie amory zostawiłem ustawione seryjnie a tylnie mam utwardzone o kilkanaście procent, bo strasznie dobijało mi na hopach na szutrze.
Hamulce wg homologacji masz albo seryjne albo z pływającą tarczą co kosztuje majątek, więc zostaję przy serii. Tylko przednie klocki mam Ferodo Racing DS3000 (te z opiłkami metalu - fajny ekekt w nocy ), na szuter zakładam zwykłe i spokojnie dają radę.
W weekend wrzuce fotki, bo mam już silnik, wszystko odpalone i działa
pozdrawiam
kamil328 - 2009-01-24, 01:14
powazne podejscie do projektu od podstaw
JanekE30 - 2009-01-24, 08:13
Jaka cena Powerflexów i gdzie kupowałeś?
Życzę sukcesów z autem, temat będę na bieżąco śledził
złomek - 2009-01-24, 17:15
Czas na część drugą
Auto było za wolne więc zapadła decyzja o polepszeniu osiągów.
Silnik dostał wałki produkcji Schricka (256 stopni)
Nastomiast do tylniego mostu powedrowało przełożenie głowne 5,28, najkrótsze jakie ies ma w homologacji, oraz nowa szpera dodatkowo wzmocniona do 40%
W silniku dodatkowo pojawiła się miska olejowa ze stali nierdzewnej, aluminiowe załatwiłem już 3, ta już nie powinna sie popsuc
Wiskoze zastąpiłem wentylatorem elektrycznym. Chłodzi dużo lepiej i można go sobie włączyć kiedy sę chce
Całe auto nabrało już kształtów, pare rzeczy czeka jeszcze u lekiernika. Dziś pierwszy raz nim jeździłem. Różnica jest spora, szczególnie szpera robi
ps. cena za Powerfelxy to 1170 pln. http://www.majer-tech.com.pl/
SuT - 2009-01-24, 18:36
Ładnie:) Ciekawe jak bedzie sie sprawowala z tym mostem
cichecki0511 - 2009-01-24, 21:29
złomek napisał/a: | Nastomiast do tylniego mostu powedrowało przełożenie głowne 5,28 |
czemu aż taki krótki ten dyfer?
złomek - 2009-01-24, 22:12
cichecki0511 napisał/a: | złomek napisał/a: | Nastomiast do tylniego mostu powedrowało przełożenie głowne 5,28 |
czemu aż taki krótki ten dyfer? |
Bo jeżdżąc w rajdach żadko kiedy wbijałem 5tkę. Tam liczy się przyśpieszenie a nie prędkość maksymalna.
pabello - 2009-01-24, 22:42
no to ładnie wtedy planujesz swoją furke, mam takie prywatne pytanko jeżeli mogę zadać,
rajdy fajna sprawa, każdy by chciał uczestniczyc i jezdzic a jak to wygląda ze strony finansowej? jest to wgl opółacalne? zwrócą się chociaz te koszty co pakujesz w fure czy robisz to tylko dla czystej przyjemnosci i pasji?
pabello - 2009-01-24, 22:43
moze nie tylko złomek by mógł mi odpowiedziec na to pytanko tylko ci co tez w tym sie bawią
pozdrawiam
Bob(E)k(30) - 2009-01-24, 23:46
złomek, gdzie zakupiłeś wentylator elektryczny i jaka jest cena takiego sprzętu?
LUKAS - 2009-01-25, 00:51
pabello, jesli masz sponsora to kasa idzie w starty wiec i tak auto zregoly szykujesz z własnego budzetu.
I tak generalnie ścigamy się o wiaderko śliwek ...
wojtaq - 2009-01-25, 09:31
ile i skąd wałeczki ? jeszcze coś bylo dlubniete ? jakies odczucia ?
wentylator z czego ? i jak podlaczony ?
projekt bardzo mi sie podoba , a jak sprawa z biegami , jakis ss czy dłuższy drążek ?
pabello - 2009-01-25, 11:41
LUKAS napisał/a: | pabello, jesli masz sponsora to kasa idzie w starty wiec i tak auto zregoly szykujesz z własnego budzetu.
I tak generalnie ścigamy się o wiaderko śliwek ... |
dobre śliwki nie są złe
dzięki za odpowiedz
złomek - 2009-01-25, 15:01
Jak to wygląda z kasą to już Lukas wyjaśnił. Maksymalnie da sie z tego wyciągnąc...tyle co nic
1. Wentylator kupiony na allegro. Opel Vectra A. Koszt 40-60 pln + jakies tam kabelki, bezpiecznik, przekaźnik, włącznik.
Całość wyszła mnie pewnie z 70 pln.
Działa to bardzo prosto. "-" jest podłączony do budy a "+" do przekaźnika, który podaje napięcie bezpośrednio z aku (przez bezpiecznik oczywiście). Po drodze po stronie "małego" prądu jest jest włącznik i to wsio.
Musze jeszcze dorobić włącznik automatyczny, który załączał by wentyl przy odpowiedniej temperaturze. W chłodnicy po stronie przeciwnej do zbiornika płytnu jest jakiś otwór zaślepiony, ktoś może orientuje się jaki tam jest gwint i od czego włąccznik by pasował? Chodzi mi o jakiś zwykły zwierający styki przy odpowiedniej temperaturze.
2. Wałki ściądniete stąd: http://www.xlraceparts.co...hafts-484-p.asp
Ciężko powiedzieć ile dały bo nie bylem jeszcze na hamowni. Napewno czuć że auto się zbiera lepiej, ale ile w tym zasługi przełożenia a ile wałków tego nie wiem.
3. Biegi seryjne, ale jakis SS będzie, tylko jeszcze nie zdecydowałem się jaki, może taki od Z3 o jakim była ostatnio dyskusja na forum.
Biluch - 2009-01-26, 11:52
Wszystko wygląda naprawdę super, Ja niestety żeby ciąć koszta tylko niezbędne naprawy przed sezonem i mam nadzieje że coś tam pociśniemy, a Taki remont jak Złomek może na sezon 2010
landcar - 2009-01-26, 12:09 Temat postu: e30 a mogl bys porobic dokladniejsze zdjecia klatki i jaki koszt wykonania i kto ci robil ja
i czy wiesz ile wazy teraz auto?????
złomek - 2009-01-26, 20:53 Temat postu: Re: e30
landcar napisał/a: | a mogl bys porobic dokladniejsze zdjecia klatki i jaki koszt wykonania i kto ci robil ja
i czy wiesz ile wazy teraz auto????? |
http://beemka-klub.pl/for...er=asc&start=75
Polecam ten temat, klatke wstawiałem już trochę czasu temu i tam jest wszystko o tym
Teraz jeszcze nie ważyłem, ale w poprzedniej konfiguracji ważyło 1100 kg (płyty pod silnikiem i pod bakiem robią swoje)
pozdrawiam
Grzesiek2290 - 2009-03-21, 19:24
Propos tego otworu po przeciwnej stronie zbiorniczka płynu to jest specjalne miejsce do wkręcenia czujnika temperatury który załącza elektryczny wentylator w modelach wyposażonych w klimatyzację.
Cena nowego w ASO jakieś 120zł
Ale na pocieszenie dodam że taki sam występował w E24, E28, E30, E31, E32, E34, E36 i Z3 także nie będzie problemu znaleźć jakąś "siedem" z klimą na szrocie i sobie go wykręcić
|
|