BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

Projekty i realizacja - e30 s50b32 drift pies

daniel325 - 2009-03-27, 21:51
Temat postu: e30 s50b32 drift pies
witam kilka dni temu trafiła do nas e30 (wąska lampa nawet w ładnym stanie) 2,5 M20
właściciel postawił wymagania :
-chce s50b32 z oryginalna miską wraz z pompą z systemem przelewowym(obawiał się problemów ze smarowaniem w długich zakrętach )
-oryginalne barany
-oryginalny kolektor ssący
-silnik musi byc cofniety o minimum 15-20 centymetrów w stronę kabiny (ma to zmienić charakterystykę prowadzenia się) sam jestem ciekawy jak to auto wypadnie w porównaniu z moja byłą e30 s50b32 z klasycznym ustawieniem motoru
-poprawiony mkowski układ chłodzenia
-klatkę z przestrzałami do kielichów , połaczona ze słupkami
-być może stanowisko kierowcy cofnięte do tyłu
ma być solidnie ale bez niepotrzebnych wydatków nie ma mowy o lanserskich felgach,mega glebie, nowym lakierze ( a szkoda;))

tyle zapamietałem za niedorobienie reszty oberwę za kilka dni;) (a i przypomniało mi się wytyczne mają być realizowane w 100% za wszelka cenę :( )
m20 sprzedany


dopasowywanie s50








wczoraj i dziś -klatka
wspawywanie wzmocnień kielichów i podłogi (wszystko surowe szczotkowane bedzie w poniedziałek ;) )


podłoga pierwsza płuta 20x20 potem 10x10 i rura




gięcie klatki





dziś częściowo pospawaliśmy




w poniedziałek jeszcze kilka kilka przestrzałów kielichów przód i tył wzmocnienia słupków czyszczenie i mazanie

na prośbę właściciela na tyle ile pozwoli mi czas bedę aktualizował temat
pozdrawiam

dzidziusbmw - 2009-03-27, 21:59

szykuje sie ciekawy sprzecik :)
TheKowal - 2009-03-27, 22:14

Wy tak lubicie rozbierać do naga ;)
Pewnie będzie zapieprzał,żeby brzydko nie powiedzieć na szybką jazdę :)

kamil328 - 2009-03-27, 22:20

narazie to kupa zlomu i spawow!!! :D
Enzo - 2009-03-27, 22:28

Projekt oczywiscie kozak, czekam na wiecej :wink:
Łukasz - 2009-03-27, 22:28

jaki budżet?
slawo - 2009-03-27, 22:47

Łukasz napisał/a:
jaki budżet?


hehe ciekawe pytanie ;)

co do projektu to niezly kozak sie szykuje,chodz nie jestem zwolennikiem ciecia grodzi ;)
w kazdym badz razie obligujemy Cie jak i wlasciciel do czestych updatow ;)
:spoko:

daniel325 - 2009-03-27, 23:42

co do cięcia grodzi początkowo odradzałęm stanowczo to rozwiązanie ale nie udało mi się przekonać właściciela i teraz się ciesze bo bedzie można zobaczyć czy i jak dużo to zmieni w prowadzeniu sie auta
co do budżetu o jaki pytacie jeżeli całościowy to nie mam pojęcia (dużo pochłoną duperały takie jak fotel, pasy hebel itditd

daniel325 - 2009-03-29, 01:32


sowin19 - 2009-03-29, 01:43

Dość głęboko :) Ciekaw jestem jaka różnica będzie między "serią" a "tą rzeźbą" :?: :)
slawo - 2009-03-29, 09:07

no widze ze bardzo gleboko to siedzi
zmiesci sie tam wogole jeszcze dmuchawa? ;)
wiecej fotek prosimy ;)

woytek13 - 2009-03-29, 10:24

Można spytać czy to lokalne autko będzie? Ktoś z "naszych" okolic? Ale łądnie się silniczek wpasował, bardzo ładnie. Powodzonka w dalszych pracach :)
daniel325 - 2009-03-29, 11:09

tak to auto akurat z lublina jest, silnik poszedł za seryiny nawiew wiec ori nie weidzie będzie inny
slawo - 2009-03-29, 14:25

daniel325 napisał/a:
tak to auto akurat z lublina jest, silnik poszedł za seryiny nawiew wiec ori nie weidzie będzie inny


gruby projekt nie ma co!
skoro ma buyc tez ori ssacy, serwo powedruje na przod? z V8 bedzie? - to chyba najelpszy wybor
zawieszenie seryjne bedzie i heble? chyba nie da to rady!

Jancza - 2009-03-29, 15:08

ciekawy projekt sie szykuje :) powodzenia i czekamy na foty :mg:
Enzo - 2009-03-29, 15:41

W sumie do driftu to hebli nie musi zmieniac.
Zawiecha by sie przydala jakas pozadna.
Projekt pzrekozacki, nasttepny silnik chyba tez tak tzreba bedzie u mnie cofnac.

U mnie sie silnik jest cofniety tylko o kilka cm, a dalo to dosc znaczna roznice w prowadzeniu :)

daniel325 - 2009-03-29, 15:43

slawo napisał/a:
daniel325 napisał/a:
tak to auto akurat z lublina jest, silnik poszedł za seryiny nawiew wiec ori nie weidzie będzie inny


gruby projekt nie ma co!
skoro ma buyc tez ori ssacy, serwo powedruje na przod? z V8 bedzie? - to chyba najelpszy wybor
zawieszenie seryjne bedzie i heble? chyba nie da to rady!



sorwo bedzie ale jakieś małe z przodu, właściciel twierdzi że do driftu nic więcej nie będzie mu potrzebne i pewnie tak jest

ChriS - 2009-03-29, 15:51

Nie samym driftem człowiek żyje :wink:
Fajnie byłoby pojechać z tak ustawionym mocnym silnikiem po jakimś torze ,chociażby Kielcach.Ciekawe jak wielka byłaby różnica w prowadzeniu w porównaniu do normalnego ustawienia silnika.

No ale tak jak napisałeś,klient nasz pan...

daniel325 - 2009-03-29, 17:17

no niestety moim zdaniem nie da się zrobić auta idealnego do driftu a zarazem tak samo sprawdzajacego sie na torze
Enzo - 2009-03-29, 17:40

daniel325 napisał/a:
no niestety moim zdaniem nie da się zrobić auta idealnego do driftu a zarazem tak samo sprawdzajacego sie na torze


I tu jest w 100% racja :)

Robertoe30 - 2009-04-01, 17:48

Strzałka Drifters

Daniello bierz się do roboty :) oponki nagromadzone przez zimę mi sparcieją

a jest ich trochę...

valdi80 - 2009-04-02, 19:56

Daniel działaj, bo mnie jakieś Q7 4.2 TDI killuje... Honda stała w miejscu, moja siódema nie podoła, Huberta 850i też dostanie... Liczę na E30 :)
daniel325 - 2009-05-17, 00:05

dawno mnie tu nie było a trzeba zamknąć temat, podsumowując włożenie silnika do e30 umieszczając go częściowo w kabine, to zadanie wymagające dużo pracy i przeróbek :( . Auto jeździ więc jest to temat do ogarnięci (przy kolejnych przeróbkach tego typu będzie łatwiej), czas by właściciel ocenił prowadzenie auta i wystawił werdykt sensowności przeróbki, mam nadzieję że było warto!


zgodnie z założeniami zamontowaliśmy:
-silnik wraz z oryginalna miską i pompą
- oryginalne barany(owinięte bandażem) i kolektor ssący
-silnik cofnięty o 20 centymetrów(oś auta wypada pomiędzy 1 a 2 cylindrem ,już boję się e36 w której silnik ma być cofnięty całkiem za przednią oś :/ )
-chłodnica z m5 e39 cofnięta do tyłu (częściowo by wrazie potrzeby można było zamontować wisco )
-chłodnica oleju przeniesiona na górę
-klatkę z przestrzałami do kielichów , połączona ze słupkami
-hydrauliczny ręczny
-homologowane pasy i kubełek
-wydech z kwasówki na jednym końcowym tłumiku
-wyłącznik prądu

jest późno wiec resztę aktualniejszych fotek dam potem







daniel325 - 2009-05-17, 09:27

przeprowadziłem krótka jazdę testową w celu usunięcia ewentualnych usterek i co ciekawe rekaw mimo stosunkowo krótkiej dźwigni spina nawet fajnie (obstawiałem inaczej-wilwood robi robote) e30 z tym silnikiem i dyferencjałem o przełożeniu 4.10 nawet mozliwie przyśpiesza
slawo - 2009-05-17, 09:56

niezle ten silnik jest cofniety, przestrzen mieszy piecem a chlodnica wydaje sie ogromna
az taka roznica w prowadzeniu jest odczuwalana przy tak cofnietym piecu?

rtuber - 2009-05-17, 10:06

Mógłbyś wrzucić fotki klatki jak to u Cibie wygląda.

Pozdro i powodzenia w modach

ROTOR - 2009-05-17, 16:23

update z pierwszych jazd












mechanizm serwa





i jeszcze mialem na tel. to odrazu wrzuce



sanki pod poduszki skrzyni [metoda mig]




wydech 3" z DP wersja Drift [metoda mig]

Pietrek - 2009-05-18, 03:52

co to za wydech ? kto robił ? jakie koszta ? :twisted:
kamil328 - 2009-05-18, 08:03

wydech robi FW Motorsport . Mam jedna puszke nowa nie uzywana do sprzedania za 450 zl zostala mi z projektu.
daniel325 - 2009-05-18, 08:31

tak zajmujemy sie produkcją układów dolotowych oraz wydechowych,
układy wydechowe powstaja zwykle z
-kwasówka metodą tig
lub tytan (tig)

a orurowania intercoolera
-kwasówka lub alu

ceny wydechu do 6 cylindrowej bmw klasyczny na 2x rura cały z kwasówki zaczyna sie od 1900zł
tytan od 3500zł


tu jak pisałem miało nie byc niepotrzebnych wydatków a właściciel stwierdził ze chce zaoszczedzic dlatego wybrał metode mig

Mauser - 2009-05-19, 20:11

W projekcie chodziło m.in. o prowadzenie się samochodu po przesunięciu silnika maksymalnie do tyłu. Zatem, jak się zachowuje ( w porównaniu ze "standardowym" ułożeniem motoru) ?
Grzesiek2290 - 2009-05-19, 21:35

A pojedyncza rura nie ma negatywnego jakiegoś wpływu na te całe zjawiska falowe i resztę zjawisk w ukł. wydechowym?
daniel325 - 2009-05-19, 22:20

Mauser napisał/a:
W projekcie chodziło m.in. o prowadzenie się samochodu po przesunięciu silnika maksymalnie do tyłu. Zatem, jak się zachowuje ( w porównaniu ze "standardowym" ułożeniem motoru) ?


tak jak piszesz w projekcie chodziło głownie o to by auto prowadziło się inaczej, cały czas podchodziłem do pomysłu właściciela z pewnym dystansem jednak po pierwszych testach jestem w szoku :shock: ponieważ wydaje mi się że prowadzi się pewniej niż moja była e46 czego w ogóle bym się nie spodziewał , ale ostateczny test bedzie na torze i dopiero po tym bedę mógł powiedzieć cos więcej narazie jestem mocno pozytywnie zaskoczony, jeżeli cofnięcie silnika o 20 cm dało taki efekt jestem ciekawy czy cofanie go dalej może coś jeszcze poprawić (niedługo będziemy mógł sie przekonać ponieważ tym razem cofamy silnik w e36 w taki sposób że cały jest za przednia osią a spora część znajduje sie w kabinie,) wiecej o prowadzeniu sie powiem po weekendzie na dzien dzisiejszy -jeżeli komuś nie szkoda auta a bardziej od oryginalnego wygladu zalezu mu na prowadzeniu sie w ekstremalnych sytuacjach to chyba trzeba ciąć ;)

daniel325 - 2009-05-19, 22:40

Grzesiek2290 napisał/a:
A pojedyncza rura nie ma negatywnego jakiegoś wpływu na te całe zjawiska falowe i resztę zjawisk w ukł. wydechowym?


im bardziej zagłębisz się w teorię budowy idealnego ukł. wydechowego tym więcej pojawia się nonsensów :| , licząc sumiennie według wzoru uk. wydechowy, często okazuje sie , że idealnym rozwiazaniem bedzie taka i taka srednica a idealna długość układu to 1,5metra za autem -czyli nonsens, zagłębiając się w dłuższą dywagację np z Grabowskim przyznaje że w tej dziedzinie 60-70 procent skucesu to obliczenia a reszta tak naprawdę to doświadczenie.


cięzko też dywagować co do wyższości układu 1 rura czy 2 bo np. w mpowerach dtm stosowano jedno i drugie to samo robi bmw np w e36 z silnikiem 2,8 są 2 rury a w z3 z tym samym silnikiem jest juz tylko jedna a parametry silnika są identycze, kluczowa jest średnica!





Robsy-M-Technic - 2009-06-05, 13:13

Szkoda, że przednia dokładka została zniszczona... Bo niezły rarytas mieć pakiet Hartge :wink:
Felga sztos :spoko:

kamil.k - 2009-06-05, 21:03

daniel325 napisał/a:
Grzesiek2290 napisał/a:
A pojedyncza rura nie ma negatywnego jakiegoś wpływu na te całe zjawiska falowe i resztę zjawisk w ukł. wydechowym?


im bardziej zagłębisz się w teorię budowy idealnego ukł. wydechowego tym więcej pojawia się nonsensów :| , licząc sumiennie według wzoru uk. wydechowy, często okazuje sie , że idealnym rozwiazaniem bedzie taka i taka srednica a idealna długość układu to 1,5metra za autem -czyli nonsens, zagłębiając się w dłuższą dywagację np z Grabowskim przyznaje że w tej dziedzinie 60-70 procent skucesu to obliczenia a reszta tak naprawdę to doświadczenie.


cięzko też dywagować co do wyższości układu 1 rura czy 2 bo np. w mpowerach dtm stosowano jedno i drugie to samo robi bmw np w e36 z silnikiem 2,8 są 2 rury a w z3 z tym samym silnikiem jest juz tylko jedna a parametry silnika są identycze, kluczowa jest średnica!


średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie . 1.5m może faktycznie byłby optymalny jesli chodzi o moc itd. ale jest zbyt krótki żeby wyciszyc wydech

co do wydechu w e36 a z3 z takim samym silnikiem to najwidoczniej e36 miało podwójny bo było na to miejsce a w z3 juz by sie nie zmiescil


wydaje mi sie że pojedyncze rura o wiekszej srednicy bedzie lzejsza niz podwójny wydech i bys może to było decydujaca zaleta stosowania w dtm pojedynczego wydechu

te dokladka z tyłu i lotka to lipa jakas :D

madcar - 2009-06-05, 22:09

kamil.k napisał/a:



średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie . 1.5m może faktycznie byłby optymalny jesli chodzi o moc itd. ale jest zbyt krótki żeby wyciszyc wydech


1,5 metra...ale za autem...a nie 1,5 metra caly uklad :mg:

kiedys liczylismy z kumplem idealny uklad do CC 1,2 16V...i wyszlo cos ok 6 metra caly uklad...czyli ok 2 x cale autko...cyli uklad zaczyna sie przy silniku...idzie na koniec auta...i wraca...a koncowka jest tam gdzie silnik...chyba zeby puscic wydech jakims slalomem na koniec auta :lol:

daniel325 - 2009-06-06, 01:09

kamil.k napisał/a:
średnica jest kluczowa tak chyba bardziej pośrendio.najwążniejsza jest pojemnosc ukladu a srednica i długosc pozwalaja nam zmiescic uklad wydechowy w aucie

oczywiście zgadzam sie w 100% nie mniej jednak jeżeli wiesz że wydech zaczyna sie przy silniku a musi skonczyć się na zderzaku (a w 99procentach tak jest) to jedynym parametrem którym mozna manipulować jest właśnie średnica -dlatego napisałem że jest to wartość kluczowa

kamil.k napisał/a:
wydaje mi sie że pojedyncze rura o wiekszej srednicy bedzie lzejsza niz podwójny wydech i bys może to było decydujaca zaleta stosowania w dtm pojedynczego wydechu


napewno jest lżejszy jednak jeżeli powodował by straty w mocy nie sadze by waga uzasadniała jego stosowanie(rozważanie dotyczyło strat mocy wydechx2 lub x1 rura) pozd

daniel325 - 2009-06-06, 01:11

kamil.k napisał/a:
1.5m może faktycznie byłby optymalny jesli chodzi o moc itd. ale jest zbyt krótki żeby wyciszyc wydech


kolega madcar juz wszytko wyjaśnił

LUKAS - 2009-06-06, 07:57

Panowie Panowie zrobiliscie w temacie kolegi pogawędke o wydechach zamiast zalozyc nowy temat ... :?


Ciekawy projekt, zapraszam właściciela na tor, jestem bardzo ciekaw jak wypadnie porownanie czasowe z innymi podobnymi autami, ale z konwencjonalnie zamontowanymi silnikami.

PZDR!! ;)

Enzo - 2009-06-06, 09:10

Lukas ale to drift proejct, znajac zycie na e-szperze, wiec na pewn odobrych czasow nie zrobi :wink:
eMbor - 2009-06-06, 21:54

jak tam z podsterownością auta, jak z wyjeżdżaniem z łuku przy przyspieszaniu?
ma być do driftu - więc czy przy tym rozkładzie mas da się wyślizgnąć z dohamowania motorem?

daniel325 - 2009-06-07, 12:33

eMbor napisał/a:
ma być do driftu - więc czy przy tym rozkładzie mas da się wyślizgnąć z dohamowania motorem?

nie ma z tym najmniejszego problemu, jednak ile w tym zasługi cofniętego silnika i rozkładu masy a ile geometrii to już inna sprawa

właściciel twierdzi że to głownie zasługa cofnietego silnika (ale ja tu jestem tylko od wkładania motoru)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group