|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - YOKOHAMA Project by Lokiecgb
casus maximus - 2007-09-29, 19:33 Temat postu: YOKOHAMA Project by Lokiecgb Temat założony na prośbę kolegi Łokcia
BMW E36 320i YOKOHAMA
Zacznę od krótkiej historii, czyli jak to się wszystko zaczęło.
Autko zostało zakupione koło Frankfurtu od Turka, zwanego na forum popularnym Kebabem. Cena autka wyniosła 1750 euro, czyli całkiem nieźle. Samochód był sprawny w 100 % a hojny Turek dołożył nawet dodatkowy komplet kół. Chwała mu za to!
Oto jak autko wyglądało świeżo po sprowadzeniu:
Pierwszym krokiem było założenie felg od 5er, 16 cali. Niestety nie mieściły sie troszkę więc musiałem poszerzyć znacznie błotniki. Przednie były poszerzane jeden raz natomiast tylnie tylnie przechodziły ten zabieg trzykrotnie, aż do finalnego wyglądu na Yokohamie.
Modyfikacje:
1. Amortyzatory Bilstein oraz sprężyny H&R, które lekko obniżyły samochód.
2. Kierownica rajdowa za rozsądną cenę.
3. Kubełek, oczywiście też za rozsądną cenę.
4. Rozpórka na przednich kielichach OMP.
5. Instalacja LPG Stag 300 ( wiem, że są różne opinie na temat instalacji LPG w BMW, ale dla mnie to jedyna opcja aby móc często jeździć i trenować do woli, niestety ceny paliw w Polsce są nie do zaakceptowania ).
6. Przednie błotniki wypchnięto na maxa i to bez interwencji panika!!! Nie chciałem robić monstrum jak to jest w oryginale ale i tak policja zadaje już dziwne pytania w stylu " czy to troche nie za szeroko? "
Ogumienie to przód TOYO 215/40/17 i tył KUMHO 235/45/17.
Ostateczny wygląd to jak widać malowanie YOKOHAMA/Fina.
Zrezygnowałem z efektownego bodykitu typu nakładki na progi czy też dopinki pod zderzaki. A dlaczego ? A dlatego, że przy treningach driftu systematycznie raz w tygodniu spadają zderzaki, a przedni prawie zawsze! Tor w Wyrazowie nie wybacza najmniejszych błędów . Ale przecież to nie jest DEMOCAR do lansu po mieście tylko WÓZ TECHNICZNY jaki zawsze chciałem mieć.
Materiał poglądowy potrzebny do stworzenia YOKOHAMY dostarczyli mi koledzy z forum, którym bardzo dziękuje za wszęlką pomoc.
Oto ona, moje dzieło YOKOHAMA.
Mody planowane na sezon jesienno ziomowy to:
1. Poprawienie zawieszenia ma jeszcze twardsze aby wyeliminować kładzenie na zakrętach.
2. Montaż hamulca ręcznego hydraulicznego ( mam już dość naprawiania standardowego na linkę, ciagle coś się urywa )
3. Wymiana silnika, a może całego układu napędowego , w zależności od zasobności portfela, w najgorszym razie ogranicze się do montażu silnika o pojemności 2.5l.
4. Montaż klatki bezpieczeństwa ( wymóg mojego głównego doradcy i sponsora czyt. ŻONA ).
Chodzi mi jeszcze po głowie skrzydło na tylną klapę. W grę wchodzi tylko carbon na aluminiowym lub tytanowym stelażu. Chcę też aby auto było możliwie odciążone. Mała moc silnika ogranicza mnie bardzo .
To tyle. A więc oglądajcie co stworzyłem i oceniajcie.
Pozdrawiam. Łokieć.
lewy - 2007-09-29, 19:38
Bardzo ciekawy projekt. Gratuluję pomysłu Wielkie To chyba pierwsza Yokohama jeśli się nie myle
Piotr_1 - 2007-09-29, 20:42
Do krytyki jestem pierwszy, także lepiej się zajmę swoimi czynnościami
lesiek - 2007-09-30, 08:04
Ładnie, ładnie Wielki szacunak dla Ciebie za ten projekt
ale jak dla mnie brakuje tylko M-techa
Pozdrawiam
ogolny - 2007-09-30, 09:58
Ty to masz fantazje i łeb na karku-popieram przeróbke
yoshi - 2007-09-30, 12:09
chociaż nie lubię E36 to ta mi się podoba
coś innego i ze smakiem
krzysiek e34 - 2007-09-30, 12:33
no fajna,ale jakos mnie boli ze nie oryginał, to są nasze fury to jest to...pozdro
nerwowy46 - 2007-09-30, 14:14
A ja tyle powiem widziałem na żywo i
brain69 - usunięty - 2007-09-30, 14:25
łokieć pełen szacunek, wyszło świetnie, zróbcie sesję z Maćkiem to była by dopiero miażdżąca sesyjka.
gratuluję
mariusz szkocja - 2007-09-30, 16:17
look good ! very nice car
Adi - 2007-09-30, 18:56
Ja już pisałem, widziałem auto tuż po lakierowaniu i już wtedy zrobiło ogromne wrażenie, teraz to wypasik. Zdjęcia nie oddają w pełni rzeczywistości więc na pewno na live jest jeszcze lepiej.
DAREX - 2007-09-30, 19:47
Super,extra,gites,fajowsko!
LUCAS_M3 - 2007-10-01, 14:45
no stary auto powala, naprawde kawał dobrej roboty- jednego czego jej brakuje to napisu lub loga BEEMKA-KLUB na tylnej szybie
POZDRO
casus maximus - 2007-10-03, 22:34
fotki fotkami, ale dzis widzialem fure Łokcia na zywo. fotki sie umywaja. prezentuje sie naprawde super.
fil - 2007-10-04, 09:38
widzilem jak to zapierxala! m50b20 na lpg a osemki w Zabrzu robila wysmienite! pytalem juz lokcia w zabrzu ale nie wiedzial wiec zapytam jeszcze raz, co to za felgi?
pozdro
marvin-86 - 2007-10-05, 15:46
extra jak wroce do domu to musimy sie zgadac i sobie obejzze na zywca nie casus
Cooba - 2007-10-05, 16:31
Łokiec wielki szacun
Autko wyglada super. Jeszcze sesja z Nerwowym musi byc.
Pozdro.
Enzo - 2007-10-07, 19:42
Przepiekne autko... masakra to malowanie yokohama
lesiek - 2007-10-08, 19:33
A ja mam tylko takie pytano czemy sam wlasciciel sie jeszcze nie wypowiedział
Adi - 2007-10-08, 19:39
Pewno z braku czasu i dostępu do sieci
lokiecgb - 2007-10-09, 10:44
witam wszystkich. dzieki za wszystkie opinie i przepraszam ze nie pisalem od razu ale czekalem na echo jakie wywola temat na forum.
lewy napisał/a: | Bardzo ciekawy projekt. Gratuluję pomysłu Wielkie To chyba pierwsza Yokohama jeśli się nie myle |
mam nadzieje ze pierwsza w polsce bo druga stoi na bank w monachium w bmw museum
lesiek napisał/a: |
Ładnie, ładnie Wielki szacunak dla Ciebie za ten projekt
ale jak dla mnie brakuje tylko M-techa |
tak masz racje tez bym chetnie go zobaczyl w m-techniku ale tak jak pisalem koszty za duze a gdyby mi spadl taki fajny m technik z przodu to bym sie zaplakal. moze jak dojde do perfekcji jak polody to sobie zapodam m-techa w e46
brain69 napisał/a: |
łokieć pełen szacunek, wyszło świetnie, zróbcie sesję z Maćkiem to była by dopiero miażdżąca sesyjka.
gratuluję |
sesyjka juz wkrotce tzn; na poczatku listopada i od razu zapodamy zdjecia na forum
lesiek napisał/a: | A ja mam tylko takie pytano czemy sam wlasciciel sie jeszcze nie wypowiedział |
nie odpisywalem bo zarabiam na silnik jestem w pracy a ze jestem zapracowany od tygodnia nie zagladalem na forum.
pozdrawiam wszystkich i prosze o kolejne opinie na temat mojego projektu. moze moge jeszcze ja jakos poprawic? pozdrawiam . WASZ ŁOKIEĆ
RoboCop - 2007-10-12, 08:07
Świetnie Łokieć szkoda, że nie byłem na tej imprezie w Zabrzu...
Czekamy na tą wspólną sesję fot z Maćkiem.
nerwowy46 - 2007-10-12, 12:56
Ale ja furacza rozwaliłem straciłem przednią dokładkę ze spoilerem chgłodnicę !!!!!następna już się robi specjalnie pod moje wydziwnione zamówienie będzie to M-tech2 z wszczepionym dołem coś ala wzór M3 i bardziej wysunięty dół do przodu. nie wiem na kiedy mi koleś to po składa potem lakiernik naklejki i znów fura jak nowa. Niestety podjąłem decyzję o za przestaniu startów tym warsteinerem w jakich kolwiek zawodach,driftu itp, do takich zabaw muszę miec następne autko, ale jak tylko będzie chwila to sesja naszych replik jak najbardziej do zrobienia
lokiecgb - 2007-10-12, 13:11
nerwowy46 napisał/a: | Niestety podjąłem decyzję o za przestaniu startów tym warsteinerem w jakich kolwiek zawodach,driftu itp, do takich zabaw muszę miec następne autko, ale jak tylko będzie chwila to sesja naszych replik jak najbardziej do zrobienia |
pozyjemy zobaczymy
tak wyglada nerwowego fura po szybkiej naprawie. no a wiecej zdjec jak juz bedzie ten piekny przod . oficjalna sesja zdjeciowa na poczatku listopada a tutaj male conieco
jaqub - 2007-10-12, 14:31
przenies wlew gazu pod klapke...
tlumik srednio pasuje (najlepiej jakby byly dwie rury tak jak w m3)
nie zakladaj mtecha e46 bo bedzie padaka... zaloz ten od e36 mtech (jedyny zderzak ktory pasuje do tego modelu)
lesiek - 2007-10-12, 18:48
czemu ma nie zakladac od e46, wg. mnie wyglada naprawde schludnie
lokiecgb - 2007-10-12, 20:50
jaqub napisał/a: | przenies wlew gazu pod klapke...
tlumik srednio pasuje (najlepiej jakby byly dwie rury tak jak w m3)
nie zakladaj mtecha e46 bo bedzie padaka... zaloz ten od e36 mtech (jedyny zderzak ktory pasuje do tego modelu) |
wlew gazu jest juz praktycznie zmieniony. nie byl to zbyt madry pomysl montowac go na zderzaku. zderzaki lubia spadac;p
a co do mtecha to mialem na mysli kolejny samochod tj; e46 w m-techu a nie zderzak od e46 do e36. wiec male niezrozumienie
z tym wydechem to sam nie wiem . orginal jest troche cichy.
moze po zalozeniu 2.8 zrobie 2 lub4 rury. to zalezy czy moj nadworny blacharz-spawacz wykleci cos madrego.
Cooba - 2007-10-12, 22:19
lesiek napisał/a: | czemu ma nie zakladac od e46, wg. mnie wyglada naprawde schludnie |
Lesiek prosze Cie pomysl najpierw a potem pisz.
Jak mozna zakladac przod od e46 do e36?? Takie pomysly to na forum tuning.pl
Pozatym Łokciowi nie o to chodzilo co wyjasnil powyzej.
Pozdro.
lesiek - 2007-10-13, 07:50
Cooba napisał/a: |
Lesiek proszę Cię pomyśl najpierw a potem pisz.
Jak można zakładać przód od e46 do e36?? Takie pomysły to na forum tuning.pl
Poza tym Łokciowi nie o to chodziło co wyjaśnił powyżej.
Pozdro. |
Ale wyjaśnił pod moim postem z reszta, wszystko jest kwestią gustu,a o gustach sie nie dyskutuje i nie mówię o całym przodzie, tylko zderzaku, ale nie M3, tylko M-tech
Jeszcze do Łokcia
A nie myślałeś nad Laminatowym M-technikiem W wygladzie nie ma wielkiej róznicy. Ten co sie nie zna, nie zauważy równicy, ten co sie zna, zauważy, ale nic nie powie, a Ty bedziesz sie cieszył ze masz m-tech
Pozdrawiam
SzczupaK - 2007-10-13, 11:31
Bardzo fajne autko gratuluje pomysłu
maerik - 2007-10-13, 11:36
Ciekawy projekt ale jeszcze mu troszkę brakuje
http://www.forocoches.com...ad.php?t=404967
Mimo wszytko rozumiem kwestię braku poszerzeń...
3mam kciuki za finalizację!
Gniewek89 - 2007-10-13, 11:48
Ciekawy projekt , naprawde. Aczkolwiek potrzeba jescze tych "smaczków" lub jak kto woli detali. No i na koniec potrzeba jakąś porządną sesje zdjęciową.
Yakuzatti - 2007-10-13, 17:02
Wszystko się opiera na pełnym M-techniku.
Ja myslę, że najlepszym rozwiązaniem będzie laminat m-techa i dołożone poszeżenia do dokładki + podkładki. Musisz do perfekcji doprowadzić projekt Lokieć. W Niemcowni są do kupienia poszerzenia do E36 coupe na styl GTR. Zaprojektujesz do tego M-Technika GTR i włożysz odpowiednie koła to będzie profi!
nerwowy46 - 2007-10-13, 17:23
PANOWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przecież założenie łokcia nie było idealnym odzwierciedleniem jako repliki . To jest e36 do driftu i katowania,pisał wam wcześniej że nie raz zderzaki spadają. po prostu musicie zobaczyć miśka (łokcia) w akcji co on wyprawia i co ten samochód musi znosić. Na naszym torze na wyrazowie jeden wypad na pobocze to albo pokrzywione felgi ,wachacze, miska do spawania ,albo zderzaki do klejenia. Dlatego nie jest to wierne odzwierciedlenie oryginału.Jest to po prostu malowanie ażeby auto do katingu nie wyglądało jak tysiące innych e36.Ma robić wrażenie w czasie jazdy a nie na postoju i dopatrywanie się że ta naklejka jest o 46mm za nisko bo w oryginale jest tak .panowie zapodajcie na luz.Każdy się wymąndrza i kozaczy ale pokuście się sami przerobić swoje BMW.a zobaczycie jak to jest naprawdę. Myślę że Donek się pod tym podpisze.
casus maximus - 2007-10-13, 17:54
nerwowy46 napisał/a: | Ma robić wrażenie w czasie jazdy a nie na postoju i dopatrywanie się że ta naklejka jest o 46mm za nisko bo w oryginale jest tak |
no wlasnie. lokiec przeciez pisal ze to nie fura do lansu ale do latania po torze. wszystkie te wasze m-techniki czy jak to sie tam nazywa poszlyby na smietnik po jednym przjezdzie lokcia po torze. niestety ale tak jak nerwowy napisal, to wszystko po wypadnieciu z toru rwie sie i wygina jak papier, w najlepszym przypadku sie wypina. takze docencie to ze chlopak wlozyl mase pracy w stworzenie tego samochodu bo to nie jest takie wszystko proste, a nie czepiajcie sie detali. pewnie, dodaja smaku ale pewnie bylyby krotko. no, chyba ze łokiec znajdzie sobie sponsora ktory bedzie mu te wszystkie "smaczki" fundowal jak mu sie rozlecą.
RoboCop - 2007-10-13, 18:17
nerwowy46 napisał/a: | PANOWIE!!!!!!!!!!!!!!!!zapodajcie na luz.Każdy się wymąndrza i kozaczy ale pokuście się sami przerobić swoje BMW.a zobaczycie jak to jest naprawdę. Myślę że Donek się pod tym podpisze. |
masz rację Maciek, to jest to o czym rozmawialiśmy dziś w Wyrazowie
jaqub - 2007-10-13, 18:48
ja bym nikomu nawet jesli jego auto mialo by stac tylko w garazu nie polecilbym laminatu... ktos kto tak mowi nie mial nigdy laminatu... laminat na przod to porazka... wystarczy dotknac (doslownie) nie uderzyc w kraweznik i peka nie tylko w miejscu dotkniecia ale i po bokach... po kamyczkach robia sie odpryski i wogle dlugo by jeszcze pisac... mialem juz dwa takie zderzaki w tym obydwa byly kilkakrotnie latane, szpachlowane itd teraz kupilem ORI i na wiosne bede zakladal (z czego ciesze sie jak male dziecko z cukierkow)... ORI mtechnik przod nie jest nizszy niz zwykly zderzak od e36 ma tylko inny ksztalt a jesli ma ten dyfuzor na dole to ciut bardziej wystaje...
auto jak na kat machine wyglada naprawde okazale
RoboCop - 2007-10-13, 18:51
jaqub napisał/a: |
auto jak na kat machine wyglada naprawde okazale |
i o to chodzi jaqub, a reszta postu tak jak napisał Maciek (Nerwowy), to nie ten temat
lesiek - 2007-10-14, 09:47
jaqub, - zalezy jakiej firmy masz ten laminat, bo kolega ma juz od ladnych kilku latek laminat i jakos mu nie pęka....
jeszcze a'propos auta łokcie to naprawde masz u mnie wielkiego plusa za somo malowanie
LUCAS_M3 - 2007-10-14, 20:44
lesiek napisał/a: | jaqub, - zalezy jakiej firmy masz ten laminat, bo kolega ma juz od ladnych kilku latek laminat i jakos mu nie pęka....
jeszcze a'propos auta łokcie to naprawde masz u mnie wielkiego plusa za somo malowanie |
Nie wiem czy są różne rodzaje laminatu ale miałem w swojej poprzedniej buni laminat na przodzie i też farba pękała po każdym otarciu czy dotknięciu.
Obecnie mam ori i jest wszystko ok.
Pozdro
lokiecgb - 2007-10-16, 14:03
dzieki wszystkim za opinie .
lesiek napisał/a: | Jeszcze do Łokcia
A nie myślałeś nad Laminatowym M-technikiem W wygladzie nie ma wielkiej róznicy. Ten co sie nie zna, nie zauważy równicy, ten co sie zna, zauważy, ale nic nie powie, a Ty bedziesz sie cieszył ze masz m-tech |
hmmmm. mysle ze kwestia laminatu odpada ze wzgledu na mala elastycznosc. do normalnego uzytku tak .. jest to jakas opcja ale jednak org jest mocny i duzo potrafi wytrzymac wiec odpuszczam. kto wie moze w przyszlosci sie pomysli o org m-tech ale to dopiero po SWAPIE . trzeba dobrze obliczyc co bedzie mi naprawde potrzebne w przyszlym sezonie DRIFTINGOWYM
lesiek napisał/a: | jeszcze a'propos auta łokcie to naprawde masz u mnie wielkiego plusa za somo malowanie |
DZIEKI WIELKIE WSZYSCY BARDZO SIE STARALI
pozdrawiam wszystkich
Piotr_1 - 2007-10-20, 00:43
Właśnie od początku nie rozumiem założeń tego projektu, nie chcę się czepiać, ale nie są one spójne
RoboCop - 2007-10-22, 15:02
Piotrek Ty jesteś niemożliwy
lokiecgb - 2007-10-22, 19:03
kazda krytyka mile widziana
Piotr_1 - 2007-10-22, 20:08
Sosen - 2007-10-31, 11:19
Fajowe malowanie! Sam teraz stoję przed wyborem jakiegoś projektu dla mojego e28
Mam nadzieję, że zobaczymy się w przyszłym sezonie na zawodach serii driftingowych.
pozdrawiam
Sosen
lokiecgb - 2008-01-04, 22:48
NO I PO dluzszej przerwie ruszylo sie kupilem springi na tyl z regulacja wysokosci wiec zaraz zakladam i najwazniejsze - b 28 m 52 juz w garazu. moj b20 m50wyjety.
jutro skrecam b28 ze skrzynia i wkladam do auta . z tego co slyszalem to moze byc problem z elektryka . moze ktos wie jak podlac elektryke bez KOSZTOWNEJ WIZYTY U ELEKTRYKA ? przypominam ze mialem b20 m50 a teraz wkladam b28 m52 z 96 r , mowiono mi ze imobilaizer czy komputer trza rozkodowac . jezeli ktos wie jak to zrobic to prosze o pomoc . oczywiscie oprzemy sprawe o bufet . pozdrawiam
RoboCop - 2008-01-05, 13:02
z takimi rzeczami to do PUZA ! Krzysiek ma to w małym paluszku
puz - 2008-01-06, 11:00
lokiecgb napisał/a: | oczywiscie oprzemy sprawe o bufet . pozdrawiam |
przypominam, że mam spore potrzeby
slawo - 2008-01-10, 14:44
puz napisał/a: | lokiecgb napisał/a: | oczywiscie oprzemy sprawe o bufet . pozdrawiam |
przypominam, że mam spore potrzeby |
sorki za offtopic, ale puza lepiej ubierac niz isc z nim do baru hahaha
lokiecgb - 2008-01-14, 08:29
no i znow cos sie ruszylo . m52 b28 juz zalozone i odpalone . oczywiscie nie obylo sie bez PUZA ktory droga wirtualna naprowadzil mnie na wlasciwy tor . luk325 tez wielkie dzieki za ten cudowny kabelek . maszyna smiga , roznica odczuwalna . premiera na WINTER CUP WYRAZOW .
NASTEPNY KROK - ZAWIAS CDN....
Adi - 2008-01-14, 09:04
No pięknie, muszę przyjachać na WINTER CUP WYRAZÓW zobaczyć osobiście jak to lata
Pietrek - 2008-01-14, 16:20
Życze powodzenia w poszukiwaniu trakcji 2.0 z wyprutym wnętrzem leciało bokiem a co dopiero 2.8 Ciekaw jestem jak to będzię śmigać na wyrazowie oby było sucho
lokiecgb - 2008-02-08, 00:28
mysle ze wszyscy ktorzy byli na BMW WINTER CUP do konca mieli okazje zobaczyc jak śmiga moje autko z nowym sercem . sprezyny KW na tyle regulowane dzialaja niezle . przednie H&R tez ok. dzisiaj zalozylem HUDRAULICZNY RECZNY . JUTRO BEDE WALCZYL Z ODPOWIETRZENIEM . jak wszystko pojdzie ok to w sobote na wyrazow i sezon driftingowy trza zaczac juz na pełny gwizdek .
Cooba - 2008-02-08, 08:22
No pieknie pieknie. Trzymamy kciuki
lokiecgb - 2008-02-08, 12:56
UWAGA UWAGA
wyszla troszke kicha z tym hydraulicznym recznym . wpialem sie jak nalezy odpowietrzylem , ale jest problem tego typu ze cisnienie biega po calym ukladzie i wali raz w zbiorniczek wyrownawczy od pompy hamulcowej a raz do wajchy
wiem juz ze musze zamontowac zawory zwrotne na przewodzie do pompy i do wajchy.
pozostaje tylko pytanie gdzie kupic ? moze ktos wie gdzie kupic ? od rana dzwonie po sklepach i nikt nie ma . na zadnym forum nikt konkretnie nie pisal gdzie mozna kupic .
jezeli ktos konkretnie wie gdzie mozna kupic to prosze o info . NIE PISZCIE ZE MOZE KTOS WIE ZE KTOS WIE , ALBO ZE MOZE W TYM SKLEPIE BEDA MIEC - ALE NIE JESTEM PEWNY ITP..... KONKRETNE INFO MILE WIDZIANE . WIELKIE DZIEKI..
center - 2008-02-11, 11:06
pytaj sosena z tego co pamietam to on mial takie cudo u siebie
lokiecgb - 2008-03-01, 17:20
no bylo troche cicho w temacie a ze duzo sie pozmieniało to czas na małe odświeżenie tematu ....
na przodzie zawias : amory bilstein + springi H&R
na tyle : amory bilstein + springi K&W REGULOWANE
pod maska wylądował m52 b28
ze wzgledu na to ze ma byc rasowy driftowóz musialem zamontowac reczny hydrauliczny ....
zdjecia juz jutro ;d
a oto i foty ostatniej powaznej przerobki , reczny ( wajcha ) hydrauliczny .
demontaz wachacza
wyciecie miejsca pod dodatkowy zacisk
po przymierzeniu zacisku wspawujemy uchwyt .
skrecamy wszystko do kupy
do zacisku doprowadzamy przewod ktory nastepnie podlaczymy do pompy (wajchy)
ja zastosowalem przewod hamulcowy kol tylnych od malucha . zarobilem tylko odpowiednia koncowke u fachowcow .
a tutaj mamy pompe hamulcowa od malacza . podlaczenie na tym zdjeciu jest bledne . ostateczne podlaczenie zamieszcze jak tylko dorwe kabel do telefonu . jestem, poza domem . nalezy podlaczyc jeden przewod na tylna sekcje a drugi na przednia sekcje . drugie wyjscie na tylna sekcje zaslepiamy .
przy tym podlaczeniu jak na zdjeciach , brak mozliwosci odpowietrzenia .
MOZE NIEKTORZY ZARZUCA MI KOWALSKIE WYKONANIE I BRAK ESTETYKI . WIEM ZE WYGLADA MALO ESTETYCZNIE ALE DZIALA . I TO JAK niestety samo ramie ktore tutaj zastosowalem bylo za krotkie i zastosowalem dluzsze . zdjecia wkrotce .
w wolnej chwili jak juz zjade do domu demontuje zaciski i caly wahacz . piaskowanie i malowanie proszkowe . wtedy bedzie profi .
jak zrobic wajche z pompa pokaze w kolejnym temacie . POZDRAWIAM WASZ LOKIEC
luk325 - 2008-03-02, 15:00
Nie lepiej bylo wpiac sie w seryjny tylny uklad hamulcowy z pompka?? po co zabawa z dodatkowym zaciskiem??
lokiecgb - 2008-03-02, 16:20
wpialem sie w seryjny uklad ale nie potrafilem znalezc nigdzie zaworow zwrotnych. kazdy robil dziwna mine na moje pytanie o takie cosjak zawor zwrotny .....
po drugie cena takich zaworow w liczbie 4 szt moglaby mnie zdolowac .
teraz mam 2 odrebne uklady hamulcowe kol tylnych . mysle ze w razie jakiejs draki nie bedzie afery ze ingerowalem w uklad hamulcowy ,
gdybym znalazl zawory w pierwszym etapie prac podejrzewam ze odpuscilbym montaz dodatkowych zaciskow , niestety nikt nie potrafil mi pomoc ..
daniel325 - 2008-03-02, 20:37
nie ma potrzeby stosowania zaworów zwrotnych w układzie z wpięciem się w ori (powiem nawet wiecej to jakieś dziwne nieporozumienie bo gdzie niby można by je zastosować? i w jakim celu ), masz jendak już tak i spoko -odzielny układ w niczym nie przeszkadza jeżeli adapter jest dobrze zamontowany(pszyspawany) bedzie się sprawdzało i ta wersja w porównaniu z pierwszą ma jedną zalete odpowietrzenie nie jest tak uciążliwe więc spoko dla porównania jak juto nie zapomnę okaże jak zrobiłem to u siebie
lokiecgb - 2008-03-03, 08:46
daniel325 napisał/a: | nie ma potrzeby stosowania zaworów zwrotnych w układzie z wpięciem się w ori (powiem nawet wiecej to jakieś dziwne nieporozumienie bo gdzie niby można by je zastosować? i w jakim celu ), masz jendak już tak i spoko -odzielny układ w niczym nie przeszkadza jeżeli adapter jest dobrze zamontowany(pszyspawany) bedzie się sprawdzało i ta wersja w porównaniu z pierwszą ma jedną zalete odpowietrzenie nie jest tak uciążliwe więc spoko dla porównania jak juto nie zapomnę okaże jak zrobiłem to u siebie |
ja mialem podlaczone na trojniku bez dodatkowych zaciskow, odpowietrzenie nie zajelo mi dlugo..
problemem bylo tylko to ze cisnienie biegalo od pompy do pompy i wylewal sie plyn zbiorniczkami. gdy wciskalem hamulec nozny cisnienie walilo w zbiorniczek wyrownawczy od wajchy i na odwrot ..... ciekawe jak to to podlaczyles u siebie ? pozdrawiam
daniel325 - 2008-03-03, 09:15
trochę źle podszedłeś do tematu stosując ten trójnik wracając do zaworków zwrotnych
-mechaniczny zaworek nie może zostać założony bo niby przy recznym było by ok ciagniesz tył hamuje a na przód nie idzie bo zaworek puszcza tylko w jeną stronę ale gdy hamujesz nożnym puszczasz pedał i wtedy lipa pły nie może wrócić co zbiorniczka
-jest też zaworek elektrycznie sterowany można podpiąć go pod dzwignie recznego ciagniesz ją przerywasz obwód zawór sie zamyka i dajesz tylko na tył puszczasz dzwignie zawór też sie otwiera (ale to już bardziej skomplikowane i zbyt ryzykowne by stosować w tak waznym układzie jak hamulcowy
najprościej
bierzesz pierwszą lepszą pompkę sprzęgła zamiast zbiorniczka płynu podpinasz w tym miejscu przecięty przewód idący od pompy na tył a do wyjścia podpinasz odcinek idący na tył do trójnika
zaciagasz dzwignie w i jak wiesz w pompie tłoczek zamyka początkowo układ zasilania potem idąc dalej do przodu pcha płyn na tył puszczasz płyn wraca hamujesz noga i też nie ma problemów
ale jak mówiłem masz już tak jak masz i też będzie ok
lokiecgb - 2008-03-03, 12:38
dlaczego ja nie wpadlem na to to nie mam pojecia . szkoda ze nie sledziles tematu wczesniej ... zaoszczedzilbym sobie troche roboty . ale trudno mam juz zrobione i niech tak zostanie . w nastepnym projekcie zrobie tak jak mi to opisales .
ale buba
jezeli jestes w temacie to moze robiles( ROBILISCIE ) kiedys klatke ?? i masz jakies zdjecia ewentualnie porady nastepnym etapem bedzie wlasnie zrobienie klatki .. brat niezle spawa i gietarka tez sie gdzies znajdzie
JESZCZE RAZ DZIEKI . POZDRAWIAM
daniel325 - 2008-03-03, 22:29
kilka lat temu robiłem klatke do swojej pierwszej e30 ale wtedy jeszcze nie widziałem jak to wyglada w realu gdzies mam jakies foty jak to wyszło
daniel325 - 2008-03-03, 22:41
o wyszło tak
ale to jak mówię jedna z pierwszych rzeczy jakie udało sie uspawać
teraz moge zrobic juz zupełnie profi z normalnymi łaczeniami , prawdopodobnie bede robił do swojej e30 ale tym razem całość z kwasu i spawana tigiem
tą pierwszą robiłem bez żadnych rysunków i powiem ci że nawet ok leżała w środku , bierzesz drut 6mm długość 1 m przeginasz kont w aucie i walisz na giętarke moja klatka wazyła 30 kg robiona była z przyzwoicie cienkich rurek ale trzeba robić z maks 2mm rury konstrukcyjnej żeby było w miarę lekka i co ważne spełniała swoja role jednak przy tej sciance jest juz pewien problem z zaginaniem rury poniewaz na zwykłej gietarce zaczyna sie załamywać
daniel325 - 2008-03-03, 22:49
a tak wygląda ręczny u mnie ale srodek złożony połowicznie
lokiecgb - 2008-03-04, 10:08
dzieki wielkie za zdjecia . fajnie wyglada ta klatka . zobaczymy jak wyjdzie moja . odwiedzilem strone wczoraj gdzie znalazlem kilka wskazowek jak zrobiona ma byc cala konstrukcja . zobaczymy co wyjdzie ;d
lokiecgb - 2009-04-18, 20:30
PSUJEMY DALEJ
OKAZALO SIE ZE MOZNA JESZCZE SZERZEJ .
no i wszystko by bylo fajnie ale okazalo sie ze w garazu lezy kawalek blachy i nie ma co z nim zrobic . wiec postanowiono poszerzyc jeszcze bardziej
koło 10.5 cala + dystanse 30mm 8)
ile nerwow i pieniedzy mnie to kosztowalo nie pamietam .
JESZCZE RAZ WIELKIE DZIEKI DLA WSZYSTKICH KTÓRZY POMAGALI . W SZCZEGOLNOSCI DLA MOJEGO BRATA SYLWKA I SZPACHELMAJSTRA TOMKA
NOWE NAKLEJKI SPOSORA JUZ CZEKAJA . WWW.AUTOPON.PL
niestety znów brakło kasy na m-techa
podsumowujac :
zawieszenie : springi H&R , amory MTS
silnik: m52 b28 ( jeszcze )
reczny hydrauliczny : własny projekt
poszerzenia : własny projekt
koła przód 9.5 cala + dystans 30mm tył 10.5 cala + dystans 30mm
e-szpera
v-max 170 na 5 tym biegu na odcince .
cdn..........
pejafreak - 2009-04-18, 20:44
SZZZZZZZEEEEEERRRRRROOOOOKKKKKKKOOOOOO
Ale te progi mi sie nie podobaja
lokiecgb - 2009-04-18, 21:07
pejafreak napisał/a: | :shock: SZZZZZZZEEEEEERRRRRROOOOOKKKKKKKOOOOOO
Ale te progi mi sie nie podobaja |
progi nie sa moze najladniejsze ale mialem mozliwosc wybrac pomiedzy :
. opcja ktora wybralem ma ta zalete ze wymiana progu na nowy trwa moment . auto lata po torze wiec musialem obrac jakas strategie .
Inka - 2009-04-20, 06:15
widzę, że yokohama się rozszerza i pięknieje mam nadzieję, że się niedługo spotkamy na Wyrazowie to ja Inka.. ta od Kołtuna z poloneza
urbi - 2009-04-20, 12:12
hahaha ale ulep
lokiecgb - 2009-04-21, 20:00
Inka napisał/a: | widzę, że yokohama się rozszerza i pięknieje mam nadzieję, że się niedługo spotkamy na Wyrazowie to ja Inka.. ta od Kołtuna z poloneza |
z utesknieniem czekam na jakas konfrontacje . ostatnio was nie widac u nas
Inka - 2009-04-22, 06:34
nie widać tylko i wyłącznie dlatego, że na ostatnim treningu, który był w październiku 2008 szpera puściła, ale w zeszła sobotę jak zamieniłam fotele kanapy na grokliny i wjechałam autem do garażu, to zlazłam do kanału, spuściłam olej z dyfra, odkręciłam klapkę i nie miał wyjścia i też musiał zejść do kanału i pospawać zostało tylko zalać to olejem i śmigać
|
|